extrapris

allingkalling

Medlem
17 mar 2009
38
0
1
norrbotten
är det sant att polaris har börjat rea ut sina skotrar?isåfall är det väl bra att få reda på det verkliga priset till nästa års modeller !(minus 30000 på höst priserna )bara att ta det kallt till nästa säsong vänta till april 2010 .:evil:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Ja det är sant ! polaris har sänkt priserna med 40% så typ 50tusen Grrrr
Jo. alltså det är ju lite anmärkningsvärt. Det håller jag med om!
Det jag funderade på var:
"isåfall är det väl bra att få reda på det verkliga priset till nästa års modeller !(minus 30000 på höst priserna )bara att ta det kallt till nästa säsong vänta till april 2010 .:evil: "

allingkalling

Medlem
17 mar 2009
38
0
1
norrbotten
vad jag menade var att det verkar vara mycket prutmån !då vet vi ju nu vad vi ska betala för nästa årsmodeller minst 30000 mindre på våren än på hösten.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Som jag hört det kommer alla märken höja priserna 12% till nästa år, dvs att hitta en ny 2010årsm 800a för under 140 papp kommer bli krångligt till hösten.

Fick för mej/hörde talas om att alla generalagenter samlatgs och kommit överens om det påslaget, luktar kartellbildning och EU-domstol om det skulle stämma.......

B

Biosteel

Som jag hört det kommer alla märken höja priserna 12% till nästa år, dvs att hitta en ny 2010årsm 800a för under 140 papp kommer bli krångligt till hösten.

Fick för mej/hörde talas om att alla generalagenter samlatgs och kommit överens om det påslaget, luktar kartellbildning och EU-domstol om det skulle stämma.......
då är det ingen som köper den ist i dessa tider är det tufft och att släppa en 800 för över 140 000 är verkligen att elda för kråkorna.:argh:

bubbaa

Aktiv medlem
9 mar 2009
68
0
6
Boden
hörde att priserna på reservdelar skulle ner 30% iaf, det finns mycket prutmån på många skotrar nu men polaris ligger risit till tyvärr i andrahands värdet, speciellt RRen, såg att splitt nya 08or gick för 77 tusen eller nått sånt, drar ju ner värdet på begade nå fruktansvärt. Men har polaris gått ut med att dom ska dumpa priser på -09orna som finns kvar nya i butik? har en vän som är säljare åt polaris och han ville sälja mig en ny assault för strax under 90 så nått måste ju polaris ha skickat ut.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
hur tror ni begmarknaden för polaris komme se ut till nästa säsong då? 30% på reservdelar, nån som kan bekräfta detta?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
hörde att priserna på reservdelar skulle ner 30% iaf, det finns mycket prutmån på många skotrar nu men polaris ligger risit till tyvärr i andrahands värdet, speciellt RRen, såg att splitt nya 08or gick för 77 tusen eller nått sånt, drar ju ner värdet på begade nå fruktansvärt. Men har polaris gått ut med att dom ska dumpa priser på -09orna som finns kvar nya i butik? har en vän som är säljare åt polaris och han ville sälja mig en ny assault för strax under 90 så nått måste ju polaris ha skickat ut.
Polaris har vid flera sånna här tillfällen satt ut utförsäljningspriser på maskiner som redan är utsålda. Under kampanjen i fjol vår så fanns RRen med men i praktiken så fanns inga maskiner kvar till det priset, samma är det med asssaulten nu, det finns inga assaulter kvar hos generalagenten utan dom som finns är ute hos handlarna så risken är att respektive handlare redan betalt maskinen och inte kommer sänka priset.

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
Det fanns Assault på listan som gick ut till handlare i förrgår eller när det nu var, fick reda på det idag tyvärr annars hade jag bokat en handlöst igår. På senaste listan med nedsatta maskiner så står Assault som slutsåld så det fanns maskiner på lager för nån dag sen men de lär ha gått åt snabbt.

Är själv i valet och kvalet om jag ska slå till på en SWB 800 men det är snabba ryck som gäller, skulle behöva bli av med rmk:n först och det lär inte ske så snabbt. Alternativet för mig är att göra som jag planerat, mao köpa en RMK 800 eller M8 till nästa vinter. Det blir ju typ 50k dyrare iofs. Gaaah dessa beslut. :D

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag var iväg och skulle impulsköpa en ny maskin, men tog mitt förnuft till fånga.

Finns "många" RR kvar enligt listan, dock börjar Shift och Dragon ta slut nu.
Handlaren här trodde de f lesta maskiner var borta redan idag.

sigge_1989

Aktiv medlem
16 mar 2007
74
0
6
Umeå
Jag var iväg och skulle impulsköpa en ny maskin, men tog mitt förnuft till fånga.

Finns "många" RR kvar enligt listan, dock börjar Shift och Dragon ta slut nu.
Handlaren här trodde de f lesta maskiner var borta redan idag.
Vart hittar du den listan då?