Folkvett?!?!

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Var ute i helgen med hela familjen(två små barn och sambo) Körde med pulka efter leden och tjofräs så flög två ynglingar förbi i jävligt hög fart. Det var max 5cm mellan oss och dom. Hur fan tänker man när man kör så, ja antagligen så tänker man inte. Tänk om jag vinglat till, det händer ju lätt att skotern tar spår, det hade ju varit kört. Nä hade jag bara fått tag i dessa ligister så hade det smällt!
Jag har en kompis som gjorde precis som du förklara.. Men då va turen inte på deras sida. Han small in en skoter med familj på, mina släcktingar till å med och pappan bröt handleden va den ända personskada som tur va men 2 helt trasiga skotrar. Pappan vart så arg så han slog på min kompis med handen som han hade brytit handleden med. Han märkte inte att den va bruten då pga allt adrenalin. Båda barnen och frugan klara sig helt förutom chock.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Det är så lustigt att allting verkar lösa sig så bra med våld!

Inte undra på fan att skoetråkare är hatade när det är slagsmål överallt på lederna.

HAHA!
Sluta gnäll för satan och sköt erat egna istället.
Jag har en slutburk av eftermarknadstyp på min maskin, folk får gnälla hur mycket de vill.
Den förblir monterad.

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Det är så lustigt att allting verkar lösa sig så bra med våld!

Inte undra på fan att skoetråkare är hatade när det är slagsmål överallt på lederna.

HAHA!
Sluta gnäll för satan och sköt erat egna istället.
Jag har en slutburk av eftermarknadstyp på min maskin, folk får gnälla hur mycket de vill.
Den förblir monterad.
Word på det ! Sånna här trådar spårar alltid ur...
Men kör med vett i skallen.
Men min Speedtech förblir monterad också.

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Men snälla nån, skriv av er i alla dom "slutburks och ungdomar utan vett"-trådar som redan finns.

Blir så ***** less på att det hela tiden poppar upp nya klagomålstrådar om samma sak!

Vet att det är ett problem, men varför skapa nya trådar hela tiden?!

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Man kanske bör göra klart en gång för alla att det är skillnad på körstil och hög ljudnivå. Bara för att min skoter brölar rejält (me like it) betyder inte det att jag mejar ner gamla tanter i diket och jagar skidturister i fjällen. En skoter får låta hur ***** mycket den vill och vara hur stygg som helst bara man kör med huvudet.

Möter du skotrar/folk på leden, visa hänsyn. Sänk farten sök ögonkontakt, visa att du respekterar dessa personer och de kommer att ändra sin åsikt om dig och annat skoterfolk i allmänhet.

Mötte två äldre med en lös hund på leden i helgen när jag åkte med polare. Brände vi förbi dem och försökte visa oss häftiga och rebelliska med risk för att köra på två personer och hunden som sprang upp och ned ur dikena? Nej. Vi stannade och samtalade med de för oss helt okända personerna. Hatar de mig för min högljudda skoter? Förmodligen inte.

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Det behövs ju antagligen 100 nya trådar varje dag då det föds minst en ny idiot varje dag.

Köra så man vill och med vad man vill inga problem så länge man inte stör någon annan.
Jag har inget emot trimpipor eller annat men kör man i bostadsområden full fart på cykelvägar så ska man plockas bort!

Oftast är det ju ungdomar som inte förstår bättre men man kan ju tycka det borde finnas någon förälder som faktiskt förstår men dom ligger väll på soffan med ciggen i munnen och tomma flaska på golven så kåken håller på brinna upp.

Tänk va kul för han killen som skrev här om hans smarta polare kört ihjäl ungen och farsan kul att leva med det resten av livet plus att det inte är gratis ifall det är olaglig körning så gäller inga försäkringar.
Vållande till annans död eller dråp plus flera miljoner i skadestånd.....bra start på livet.

D

Deleted member 9532

Mötte två fullvuxna karlar vid UNO-X i Långsele för några veckor sedan som garvade och pratade om att dom inte borde köra genom bostadsområdet efter som grannarna blev sura. Dom garvade ännu mer och åkte samma väg tillbaka...IQ!?

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Som de ser ut nu är väl Långsele laglöst land vad gäller skotrar... Tycker man hör väldigt mycke prat om ungdomar som kör runt runt i centrala byn kvällar å helger, fort som fan helt utan respekt för andra... Undra just hur länge de dröjjer inte de händer en allvarlig olycka där samt när den första skoteråkaren slås ihjäl av någon irriterad granne ?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
På tal om folkvett och skotrar.
angående folk som kör med nån pilsner i kroppen är till största del äldre herrar av nån konstig anledning... hur kan det komma sig???
hellre möter jag en hormonstinn 16åring med en brölande slutburk på en led än en full medelålders man mitt i leden.....

hagge81

Aktiv medlem
12 feb 2006
52
0
1
44
Ja vilken anledning man än har hur man tycker man kan köra och låta så kommer de snart att bli tvärförbud för skotrar och då har man ju glädje av en trimpipa...:)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Med tanke på hur fjällturismen är byggd kring skotrar nu för tiden och hur mycket pengar det handlar om när det gäller skotrar över huvud taget tror jag att det är långt kvar till ett totalförbud. Ytterligare restriktioner tror jag däremot skulle vara ganska nära till hands :eviltongue:

D

Deleted member 9532

Som de ser ut nu är väl Långsele laglöst land vad gäller skotrar... Tycker man hör väldigt mycke prat om ungdomar som kör runt runt i centrala byn kvällar å helger, fort som fan helt utan respekt för andra... Undra just hur länge de dröjjer inte de händer en allvarlig olycka där samt när den första skoteråkaren slås ihjäl av någon irriterad granne ?
Stämmer nog rätt bra... De pojkar jag mött i spåren just runt faxälven så har förarna knappt nått upp över styrhöjaren...