Kan man lita på Bensinmätarn på tnt xp ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Jag tycker det verkar som bensinmätarn på min tnt visar lite konstiga bränslenivåer :hmmmm2: För det var bara 1st stapel kvar när jag tankade fullt sist men jag fick bara i ca: 22L och tanken rymmer ju 40liter !!! och sen så kan mätarn fylla på och dra bort staplar lite som den vill även om man kör lungt lr om skotern står parkerad.

det finns möjligtvis inte genomskinliga tankar till min skoter ? Typ som de på polaris pro-xr 440 mfl ? för då ser man ju bensinnivång genomtanken:laugh:
Det känns ju inte så kul att ge sig ut utan att veta om bensinen räcker :mad:

pelo

Medlem
18 nov 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
Bränslemätaren är som djungelgeorge.. Stämmer sällan och är känslig. Står du plant när du startar skotern och låter den stå på tomgången ca 10sek så brukar den känna av bättre och du får en mer rättvis mätning. Fungerade för mig, testa själv...

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag lämnade ju in min då bytte dem armaturen funkade en tankning sen funkar de inge mer!!!:mad: visade snustorr och då fick jag i 13 liter.. sen körde jag kanske 200 meter med fulltank och då visar den typ 3 streck.. visat tom nu en hel dag haha bara ringa till dem igen + att tumvärmen bränner sönder tummen på första strecket!

nånå mer än mig som har problem att skotern "sackar som en moped i uppforsback" när man åker i puder? det är iaf inte filtret som alla pratar om för de e inge snö alls på de men ändå så går den ner ca 1000 rpm! mycket störande! kan man få bort detta med 44 matta och nerdrevning? eller finns de nåt dem kan göra på garantin????