Nejnej där har du helt fel, skoter känns mer tippig i kurvorna och blir mer lättburkad..Maskinen blir annars svårare att burka med när du tar bort dem.
Vid borttagning av krängningshämmarn blir fjädring mer enskild.
Dvs om du ligger å pressar hårt efter leden å tar en högerkurva så pressar den ihop vänster sidan mer utan att höger sidan vill lyfta.
Med krängningshämmarn blir effekten att lyfter pressas enda sidan hårt neråt vill den andra lyfta eftersom att höger/vänstersida av framvagnen är ihopkopplade. Kan absolut rekomendera att ta bort dem eftersom du får en mycket mer aktiv körning tänk dock på att ställa dämparna hårdare när du tagit bort dem.
Maskinen blir annars svårare att burka med när du tar bort dem.
Vid borttagning av krängningshämmarn blir fjädring mer enskild.
Dvs om du ligger å pressar hårt efter leden å tar en högerkurva så pressar den ihop vänster sidan mer utan att höger sidan vill lyfta.
Med krängningshämmarn blir effekten att lyfter pressas enda sidan hårt neråt vill den andra lyfta eftersom att höger/vänstersida av framvagnen är ihopkopplade. Kan absolut rekomendera att ta bort dem eftersom du får en mycket mer aktiv körning tänk dock på att ställa dämparna hårdare när du tagit bort dem.
läs igen ni säger samma sak...Jag tror då att det är tvärt emot som du beskriver, har du krängningshämmaren och du trycker ihop t ex vänster dämpare så blir väll effekten att höger dämpare också blir ihoptryckt?
Tja!
Hur kommer min tnt att bete sig om jag plockar bort krängningshämmaren ? Blir den lättare att burka med då ?
Och vad är sämre??? bluddrar den då eller ??Den kommer att gå lite sämre om du tar bort den.
Du kan ju lossa på ena sidan om du vill pröva hur det blir.Haha. Jag har också funderat på att ta bort min men den har fått en liten smäll så den är lite böjd. Ska jag ta bort den måste jag kapa den. 1600 kostar en ny. Kan man måntro rikta/svetsa ihop den om man blir missnöjd? Kör mest lössnö och skråkör mycket i diken och sånt så det skulle passa att ta bort krängningshämmaren.