Mest meingslösa prylen man kan köpa till skotern

meningslösaste prylen du kan köpa skotern?


  • Totalt antal som röstat
    280

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Rolig tråd som jag helt missat! :eek:

Det som toppar min lista i onödiga saker är:

1. Dubbskydd på en skoter utan dubb :hmmmm:

2. Billet skydd till Trailingarms bulten..

3. 25mm Ripsaw matta
Hehe... Då jag kom till ditt inlägg började jag fundera vaffan du dillar om... Hade i allt skitsnack glömt vad denna tråd faktiskt handlade om! :confused:

Snacka om tråd "gone bad"! ;)
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Hehe... Då jag kom till ditt inlägg började jag fundera vaffan du dillar om... Hade i allt skitsnack glömt vad denna tråd faktiskt handlade om! :confused:

Snacka om tråd "gone bad"! ;)
Det är väl du som inte har nån aning om vilken tråd du är inne på! Läs på lite då grabben! :beer:
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
fan va kul! fortsätt rösta och skriva vad ni tycker!!! inget är för litet eller stort för denna tråd!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det är väl du som inte har nån aning om vilken tråd du är inne på! Läs på lite då grabben! :beer:
Han har mycket väl läst!
Detta är en tråd som HELT å hållet ballat ut till nå pajkastning bland folk med olika smaker o tycken. (Men nå jävulst kul o läsa dock, även fast inge konkret kommer fram).

Ang. din "omröstning".. Saknar bla. alternativ som Annat osv. Dina alternativ är redan upptagna i tråden.
Själv så tycker jag inget av nämnda i omröstningen är "meningslösa" då de har positiva saker.

Slutburk = Lättare vikt (Ja för vissa så har 4-12kg betydelse)
Neon = Ger en härlig stämmning i mörkret (Till oss seriösa moddare)
Lyktsköld = Samma som Neon en "moddning" som kan passa utmärkt
Dekaltrim = Samma här

I min åsikt Summa sumarum: Tycker jag tex. (som skrivet innan) att en 25mm ripsaw matta är värdelöst.
Den dagen någon kan ge mig en anledning till o sätta den på en skoter blir jag förvånad! Sånna saker är "menlösa"

Vissa kör skoter.

JAG bygger dom!

Hare gött! :rock:
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
håler med om att den ballat ur, men det är fortfarande rätt kul läsning!
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jaha, så har man fått lyssna på slutburk igen. Vilket h-vete!
En Polaris nånting och en Rev nånting som gasade fram o tillbaka på sjön nedanför vår grillplats i förrgår. En av maskinerna levde om som själve :evil: och lät "slutburk", den andra maskinen gick så mkt tystare.

Ni som åker slutburk måste försöka förstå att oljudet upplevs väldigt störande för andra människor. Särskilt för de som inte åker skoter, vilket är majoriteten svenskar

Ert behov av "fränt" (o)ljud förstör för skoterhobbyn!
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Den där sitter det iallafall twinpipes på och då kan jag förstå att den låter lite. Enligt mig så känns det inte så meningslöst när man kör med twinpipes eftersom du får några/massa kusar. Men att köpa en slutburk som låter illa (enligt mig) och därefter tappar några kusar förstår jag inte riktigt. Du kanske tappar några kilon, men det kompenserar då ändå inte det du har tappat.

Bygg en egen istället och få ett fränt ljud istället för att få samma gamla ljud som alla andra burkar har. Då kanske du lär dig lite om 2t motorn också som en liten bonus ;)

Lyktskydd känns inte så oseriöst om du kollar på mångra skotrar så blir dom mycket snyggare med tex svarta lyktsköldar!

Annars hänger jag med på Yamaha_nisse med 25mm ripsaw mattan :D
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Den där sitter det iallafall twinpipes på och då kan jag förstå att den låter lite. Enligt mig så känns det inte så meningslöst när man kör med twinpipes eftersom du får några/massa kusar. Men att köpa en slutburk som låter illa (enligt mig) och därefter tappar några kusar förstår jag inte riktigt. Du kanske tappar några kilon, men det kompenserar då ändå inte det du har tappat.

Bygg en egen istället och få ett fränt ljud istället för att få samma gamla ljud som alla andra burkar har. Då kanske du lär dig lite om 2t motorn också som en liten bonus ;)

Lyktskydd känns inte så oseriöst om du kollar på mångra skotrar så blir dom mycket snyggare med tex svarta lyktsköldar!

Annars hänger jag med på Yamaha_nisse med 25mm ripsaw mattan :D
Så säger en skoterförare, som förstår skotrar lite bättre. MEN en skoterhatare bryr sig inte om du har twinpipes eller slutburk. Skotern låter fortfarande ILLA, de är de som skoterhatare klagar på. Dom hör inte nån skillnad på en slutburk och twinpipes, de är bara oljud i deras öron.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Vet att det är pipor och sånt på den men det finns ju dom som låter så där och går som en påse nötter.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jo men jag syfta på att skoterhatare inte bryr sig om du har slutburk eller pipor. Dom bryr sig inte om du har 100hk eller 200hk. Det dom tjatar och gnäller om är att dom låter illa och stör.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Så säger en skoterförare, som förstår skotrar lite bättre. MEN en skoterhatare bryr sig inte om du har twinpipes eller slutburk. Skotern låter fortfarande ILLA, de är de som skoterhatare klagar på. Dom hör inte nån skillnad på en slutburk och twinpipes, de är bara oljud i deras öron.
Yes. Men det var väll inte det tråden handlade om? :rolleyes: Nämen klart det är så, det jag skrev var just min åsikt..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Yes. Men det var väll inte det tråden handlade om? :rolleyes: Nämen klart det är så, det jag skrev var just min åsikt..
Jo alla har ju sin egen åsikt.

Jag har haft en slutburk på min Viper och den lät faktiskt inte allt för illa men nog lät den mer än orginal. Sålde den då skotern skrotades.
Hade jag haft kvar skotern så hade ja nog ändå sålt slutburken för få mer pengar till dom grejer jag hade planerat att köpa till skotern. Å sen så börja grannen klaga 2-3dar före den skrotades.
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Det sitter bara en slutburk på den. 440 Rev X Wheelie (stock) with Jaws can.

Den där sitter det iallafall twinpipes på och då kan jag förstå att den låter lite. Enligt mig så känns det inte så meningslöst när man kör med twinpipes eftersom du får några/massa kusar. Men att köpa en slutburk som låter illa (enligt mig) och därefter tappar några kusar förstår jag inte riktigt. Du kanske tappar några kilon, men det kompenserar då ändå inte det du har tappat.

Bygg en egen istället och få ett fränt ljud istället för att få samma gamla ljud som alla andra burkar har. Då kanske du lär dig lite om 2t motorn också som en liten bonus ;)

Lyktskydd känns inte så oseriöst om du kollar på mångra skotrar så blir dom mycket snyggare med tex svarta lyktsköldar!

Annars hänger jag med på Yamaha_nisse med 25mm ripsaw mattan :D
 

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Kan bara säga, hade nån börjat skruva lös nånting på min skoter hade den individen fått åkt kälke hem, punkt slut.



Vilket sinnestillstånd befinner du dig i???? man lär sig redan som barn vad som är mitt och ditt, man ger fan i andras grejer.
sen sitter du o säger till nån här på forumet att han hör hemma på psyket... ja när man läser dina inlägg undrar iaf jag om inte du skulle ta en snabbvisit dit ett par månader...
Tack så mycket Undie :)
 
R

Robin

Mest meningslösa måste ju vara alla ungar med alla dess Monster dekaler, hjälmar och hela ställ osv..

Gör gratisreklam för ett företag de inte ens sponsras utav.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Mest meningslösa måste ju vara alla ungar med alla dess Monster dekaler, hjälmar och hela ställ osv..

Gör gratisreklam för ett företag de inte ens sponsras utav.

de kanske tycker de hoppar längre och gör svårare tricks med de då?!:rock: