är detta normalt vid komptest?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
som sagt jag har en rev 440 07:a som jag köpt relativt nyligen.
och hon som hade den hade bytt ringar vid 25h, jag köpte den när hon åkt 37h och nu har jag åkt 41h, så jag for och köpte mig en mätare på feltema, satt i och drog vid kall motor med fullgas,
vid 8 draget hade det kommit upp i 9bar lika så med andra cyl!
ska det ta så lång tid dessutom tyckte jag att ena sidan kom upp lite sabbare men båda nådde ju 9bar vid 8:e draget, sen stanna den där.

så nu e fråga om jag ska byta ringar en gång till eller kolvar och ringar.....
killen jag ska beställa av, "johannes berglund" hade även ett par andra toppar som i teoretisk term var 15 i komprission förhållande då s:rock:kulle den gå som faen sa han he he
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Skulle byta kolvar på en gång istället för att bara byta ringar.

Den toppen skulle jag inte ha köpt då du förmodligen inte kan köra på vanlig handelssoppa med den monterad.

Ang. komptestet så ska du inte behöva dra 8 gånger för att nå fullt tryck.
Har aldrig behöver kicka/rycker mer än 3-4 gånger för att nå fullt tryck beroende på vad jag har mätt.
 

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
Skulle byta kolvar på en gång istället för att bara byta ringar.

Den toppen skulle jag inte ha köpt då du förmodligen inte kan köra på vanlig handelssoppa med den monterad.

Ang. komptestet så ska du inte behöva dra 8 gånger för att nå fullt tryck.
Har aldrig behöver kicka/rycker mer än 3-4 gånger för att nå fullt tryck beroende på vad jag har mätt.
kan det vara min mätare som e dålig då?

det gick att köra med shell vp soppa sa han