Bilder på era Polarisar!

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Den såg ju ut som ny, otroligt fin! :shocked:
Är ju en 88, huv och dyna bytt av någon tidigare ägare och det har varit ett par stycken. Duger väl som första skoter, kanske lite mycket att åka med så här i början men med ett par mil så vill man säkert ha ännu mer :p
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Min Älskling :) polaris pro xr 440 med pro 600 motor :smile1:

Matta: ny 44
Motor: pro 600 med dubbla slp och avgas temp
Chassie: lite i ordning gjort ;)
Boggie: pulver lackerad svart med alu vänd hjul och ölinare

men det är mycket mer :)
de e roliga maskiner de där :D men hur är din kylning dragen som i tunneln?
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Vad är det för maskin? Har inte sett den färgkombon tidigare... Ser ut att va i bra skick iaf :)
Det är en Switchback 900 av 2006 år modell(fast den blir mer och mer lik en rmk för varje vecka :eyebrows:), och i bra skick kan man säga att den är...106 mil på mätaren ^^
lite specs: 159" 54mm Serie IV, 18/42 drevning, in flyttade vändhjul, borttagna boggiehjul(fick en impuls efter det att jag tog kortet igår), låg mattsvart ruta, hemmabyggd projector beam, håller på med ett luftfilter och variatorskydd till den, ska plocka bort kylaren i fronten nu nån vecka också...och mer saker är på g, men mycket blir nog först till nästa vinter
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå


Så ser den ut nu, lite dekaler kvar att ta bort på sidan och frontbågen. Blev en helt ny skoter att köra efter höjningen bak, blev 5,5cm bak.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Fan nu har du ju gjort allt jag ville göra på den :D

Bjuder på en suddig liten bild från när jag hade den,


Kommentera helst inte att skärmen är borta från hjälmen, hade en bra anledning o köra utan :)