Haha då hajjar jag :ciao:Haha.. bara skojjade med dig
Gördalen Down Town...
Temperaturen bestäms av balansen mellan instrålad och utstrålad energi. När du har nederbörd har du också moln vilka skyddar från instrålning men framförallt utstrålning. Jordens sk svartkroppsstrålning borde medföra en ökning av temperaturen, (sjöar och annat som har en temp). Jämför med att ha bilen parkerad under en carport. Du får sällan rimfrost på rutorna då men bilar som står parkerade på gatan kan vara vita. Carporttaket liknar moln på det sättet.Nån som är bra på väder som kan förklara för mig varför det alltid blir varmare då det kommer nederbörd?
avunsjuk på er.. e det värt att flytta längre upp? till snön
Haha, lite tidigt vah? :ciao:Jaa , nu börjar de närma sig till riktig vinter , för idag fick man klunka i sig dom första glasen Julmust![]()
det är det jag har oroat mig för att det inte ska finnas nått riktigt vällbetalt jobb, men de var ju kul att höra, jag får ta och hyra någon lägenhet när jag slutat gymnasiet och känna hur det känns helt enkeltDet avgör du själv. Men Gällivare är just nu den mest expansiva regionen i Sverige och chanserna till ett välbetalt arbete är stor.
För att du ska få en uppfattning om hur expansivt malmfälten är så kan du titta på bruttoregional produkten i hela Sverige och Kiruna Gällivare området
http://www.nutek.se/content/1/c4/89/14/FE 10 Uppdat_tab4_BRP_FA_maj 08.xls
Tänk att det heter BRP![]()
Okej, jag kollade på norska vädersidan www.yr.no där stod det att det kunde komma snö i kiruna. inte säker vilken da de va men typ tisdag eller något tror jag=)I Kiruna är det regn regn och grått å trist.
Säkert snöar det i Kommun idag åxå på typ 1500 möh. Vi ligger på 500 möh och får vänta lite till.Okej, jag kollade på norska vädersidan www.yr.no där stod det att det kunde komma snö i kiruna. inte säker vilken da de va men typ tisdag eller något tror jag=)