TRA-3 grov remnötning.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Remmen håller ca 10mil. Likadant med original som med ultimax..
nerdrevad dessutom 2kugg..

Har väl två funderingar, min primär skiva är lite glapp, kan det vara den som orsakar det hela? Och det är alltid på vänster sida det trådar upp, och dt är just på vänster sida den är glapp också.

Eller behövs en seriös linjering?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Kolla så att variatorerna är linjerad som dom ska
Har inga som alls mått för att mäta det, men hur nöter sig en rem när motorn inte sitter som den ska?

fixa så du får bort glappet så ser du ju om den slutar käka remmar kollat så inte motorn sitter löst?

Jo, men det låter ju underbart? Då har jag ju slösat 1000kr på ännu en rem kastad i sjön.

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
kolla samt så att inte motorn sitter löst, de kan ju ha lite för mjuka motorkuddar och då vrider motorn på sig = grov remmnötning !

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
kolla samt så att inte motorn sitter löst, de kan ju ha lite för mjuka motorkuddar och då vrider motorn på sig = grov remmnötning !

Har varit och lyft & tyckt men tycker inte den sitter speciellt löst. Visst går den ju att röra på, men det ska den ju göra också.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Kolla upp linjeringen, hade problem med linjeringen på min förra skoter och jag nötte upp en rem på 5-10 mil. Remmarna vart för varma så det smälte på sidorna på remmen och fransade upp sig plus att det blev midja på remmen. Jag gjorde en enkel "linjeringslinjal" av en rostfri bit.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jo jag måste också linjera i sommar.. Satte ny rem och den började gå sunk. Provade ställa sekundären och tjorvade på som attan. Remmen gick varm och till slut small den.

Jag stoppade dit den gamla nötta remmen och då gick den som vanligt igen.

Antingen hade jag ett måndagsexemplar av rem eller så funkar den gamla för att den är så nött.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Okey okey, man kanske bör linjera den samtidigt då.

Men skulle knappast tro att det är linjeringen som det är fel på för eftersom innan jag byt variator så höll remmen iallafall 150mil. Och nu efteråt 10, men visst kan motorn stå fel nu också.