Stora Arvidsjaur Tråden

DudeB

Ny medlem
10 sept 2009
4
0
1
Hello

What is current snowdepth around Arvidsjaur. Is there enough snow to get stuck. Any pictures or videos would be nice to see. We are going to try some deep snow riding without any previous experience :)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Sv: Re: Stora Arvidsjaur Tråden

Hello

What is current snowdepth around Arvidsjaur. Is there enough snow to get stuck. Any pictures or videos would be nice to see. We are going to try some deep snow riding without any previous experience :)
Without experience you have good chances getting stuck Ill say.

See the thread skoterbilder and youll find some pictures from arvidsjaur i think.
 

DudeB

Ny medlem
10 sept 2009
4
0
1
Re: Sv: Stora Arvidsjaur Tråden

haha for sure, that is why I am asking about snow :)

I will check pic thread, but if some local is willing to help and tell something about snow (where to go etc), I would appreciate.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
De var helt ok med bra driv snön. Var bra på dom ställen som de är okört på. Men just runt akka så är de väldigt uppkört. Men de finns väldigt mycket andra platser som är helt orört. Men vars säger jag inte ;)
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Vi var tre stycken från Piteå på Akkanålke idag och lyckades hitta riktigt fin körning mot slutet av dagen :) Som sagt bra driv i snön men lite väl uppkört på sina ställen.
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
någon som var upp i helgen? Hur ser det ut, hur är snön? :)
Jag kör här uppe ungefär varje helg. Det är inte överdrivet mycket snö, men kommer man en bit utanför samhället så blir det riktigt fint. JAG tycker det är grymt bra fäste. Ligger en hård tjock skorpa under ett mjukt pudersnö-täcke. Enorm bärighet+fäste alltså. Man tar sej dit man vill med en lång skoter i platt landskap! :)
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
vart i arvidsjaur är det man ska köra om man är ute efter friåkning?

finns det nått bra billigt boende där?
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Akkanålketrakterna! Och när jag säger så så menar jag inte bara akkanålke. Utan alla berg runtomkring. Vi har ju tex. snöberget som är strax söderom akkanålke. Det är som ett kalfjäll.

Bra billigt boende? Hotell laponia, lapland lodge, iglootel osv :)