Lynx 49 ranger st 900 ace

900 ace

Medlem
16 feb 2019
21
2
3
Jämtland
Hej! Finns de någon som har erfarenhet av lynx 49 ranger st 2020? Hört å läst att pron är tippig är st de oxå? Kan man ha roligt med den på och utanför led?
 

Svenne86

Medlem
23 mar 2019
10
0
1
38
Krok
Jag har en - 19 900st och den kan absolut upplevas som tippig, tror säkert den går få mer harmonisk med mer injustering.

Det är en otroligt allround skoter, inga problem att hålla högt tempo på led och man tar sig dit man vill i lössnön sålänge det inte är tvärbrant uppför. Det går lära sig skråköra den även om den är i tyngsta laget.
 
Last edited:

900 ace

Medlem
16 feb 2019
21
2
3
Jämtland
Jag har en - 19 900st och den kan absolut upplevas som tippig, tror säkert den går få mer harmonisk med mer injustering.

Det är en otroligt allround skoter, inga problem att hålla högt tempo på led och man tar sig dit man vill i lössnön sålänge det inte är tvärbrant uppför. Det går lära sig skråköra den även om den är i tyngsta laget.
Svårt att välja. Kollar även på commander 900ace.
 

900 ace

Medlem
16 feb 2019
21
2
3
Jämtland
Jag har en - 19 900st och den kan absolut upplevas som tippig, tror säkert den går få mer harmonisk med mer injustering.

Det är en otroligt allround skoter, inga problem att hålla högt tempo på led och man tar sig dit man vill i lössnön sålänge det inte är tvärbrant uppför. Det går lära sig skråköra den även om den är i tyngsta laget.
Har du dragit med den?
 

Svenne86

Medlem
23 mar 2019
10
0
1
38
Krok
Svårt att välja. Kollar även på commander 900ace.
Jag har kört en del med fjolårets expedition 900 Ace samt årets expedition 850. Det nya chassit känns absolut smidigare på expedition men jag har svårt att se någon anledning att välja bredbandaren annat än om man vill dra tungt. Smidigheten och möjligheten att styra med förskjutning av kroppsvikten är betydligt bättre på ranger tycker jag.
Ska man dra tunga saker är rangern chanslös.
 

Svenne86

Medlem
23 mar 2019
10
0
1
38
Krok
Ok. Det kommer att dras bamsepulka mest varje tur.
Det tror jag inte du får några problem med sålänge det är normal terräng. Där jag körde bägge maskinerna var det brant och pistat och då ville rangern lyfta på skidorna väldigt lätt medans expedition gick som på räls.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Hej! Finns de någon som har erfarenhet av lynx 49 ranger st 2020? Hört å läst att pron är tippig är st de oxå? Kan man ha roligt med den på och utanför led?
-19 är tippiga, det vet jag av egen erfarenhet. Till -20 har dom gjort om en hel del, bl.a bytt boggi, så den kan mycket väl vara helt annorlunda.