Tjenare!
Jo jag har skaffat mig en 2002 rmk 800. Och jag var och körde häromdagen och lampan som varnar om hög vattentemp tändes. Så jag stängde av den samma sekund och öppnade huven. Den kokade rejält.
Efter 15 minuters skruvning så kom jag fram till att det var vattenpumpsremmen som har gått av. Så jag bytte den och fyllde systemet med ny glykol
Jag har hört att dom är svåra att lufta men jag ställde den i en brant snödriva och luftade ett par ggr.
Men efter jag var färdig så såg jag att det fortsatte försvinna glykol,ja tittade under skotern och det droppar glykol mellan främre kylaren och själva chassiet. Alltså bakom kylaren.
Är det någon som vet vat som kan ha hänt?
Mvh wille
Jo jag har skaffat mig en 2002 rmk 800. Och jag var och körde häromdagen och lampan som varnar om hög vattentemp tändes. Så jag stängde av den samma sekund och öppnade huven. Den kokade rejält.
Efter 15 minuters skruvning så kom jag fram till att det var vattenpumpsremmen som har gått av. Så jag bytte den och fyllde systemet med ny glykol
Jag har hört att dom är svåra att lufta men jag ställde den i en brant snödriva och luftade ett par ggr.
Men efter jag var färdig så såg jag att det fortsatte försvinna glykol,ja tittade under skotern och det droppar glykol mellan främre kylaren och själva chassiet. Alltså bakom kylaren.
Är det någon som vet vat som kan ha hänt?
Mvh wille