Ski-Doo 2017

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
undra om bränsleförbrukningen kommer gå upp för summitägarna då de där boostinjektorerna torde vara aktiverade en hel del i skogen då det pumpgasas mycket?
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
undra om bränsleförbrukningen kommer gå upp för summitägarna då de där boostinjektorerna torde vara aktiverade en hel del i skogen då det pumpgasas mycket?
Hoppas jag verkligen inte. Gjorde av med 31,4 l på knappa 6 mil på en dag, när jag körde en Summit T3 154" för nån vecka sen, det är 5,2 l/milen!
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Hoppas jag verkligen inte. Gjorde av med 31,4 l på knappa 6 mil på en dag, när jag körde en Summit T3 154" för nån vecka sen, det är 5,2 l/milen!
Värdet på nöjesbarometern då?
Spelar det någon roll om den tar 4,8L/mil eller 5,4L/mil??

Trots 850cc och extra injectorer så är det nog omöjligt iallafall att pressa igenom så mycket bränsle genom förbränningsrummet som Polaris vill ha till vardags, så gasa och var glad...
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Värdet på nöjesbarometern då?
Spelar det någon roll om den tar 4,8L/mil eller 5,4L/mil??

Trots 850cc och extra injectorer så är det nog omöjligt iallafall att pressa igenom så mycket bränsle genom förbränningsrummet som Polaris vill ha till vardags, så gasa och var glad...
Klart det var värt det, funderar inte på det men man får väl hoppas den inte tar mera iaf. Det var ju det jag skrev. :D
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Dra pulka med Summit borde ingen vilja göra. Känns som längden 154" och upp ska inte ens ha drag som går att montera.
Det är ju den längden som är bra när man skall dra pulka i fjällen... Ospårat längre sträckor då krävs det både matta och motor.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Drar hela familjen med en xm163 bästa djupsnötouringen jag haft, ni smågrabbar måst ju förstå att livet inte tar slut bara för att man råkar föryngla sej...
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Drar hela familjen med en xm163 bästa djupsnötouringen jag haft, ni smågrabbar måst ju förstå att livet inte tar slut bara för att man råkar föryngla sej...
Vet jag inte om man är en små grabb över 30+ men tackar för det. Skulle köpa en 146" som längst om det var tal om pulka som plan b. Plan A vore en lång till mig och en skoter till frun så man kan ha kul tillsammans..... Nog om detta ser fin ut hoppas dem fått till remmarna nu med kanske det blir en BRP om något år.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Vet jag inte om man är en små grabb över 30+ men tackar för det. Skulle köpa en 146" som längst om det var tal om pulka som plan b. Plan A vore en lång till mig och en skoter till frun så man kan ha kul tillsammans..... Nog om detta ser fin ut hoppas dem fått till remmarna nu med kanske det blir en BRP om något år.
Jaha jasså. Vad kör du da ?
 

enslow

Välkänd medlem
8 jan 2007
218
4
18
Någon som vet vilka modeller som kommer till Sverige?
Är intresserad av nån renegade alt freeride givetvis 850 E-Tec.


//Enslow
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
nu gissar jag: 850 motorn kommer i den korta MXzan som X modell, precis som 2013. Ingen i renegade familjen. Kommer i Summit X 154'' och 165''. That's it. Kommentarer önskas!
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Borde inte marknaden vara större för en renegade 850 än en mxz 850 i Sverige?

Skulle vara riktigt roligt om BRP Scandinavia kittade en renegade x med värre dämpare för att passa våra lite guppigare leder bättre. Typ ett mellanting mellan renegade x och en renegade xrs, dootalks gnällkör skulle ju gå i taket.