Hej,
Låt oss säga att en Ski-Doo skär ihop totalt 4 månader efter garantitiden gått ut men som tur är blir åtgärdad då dåvarande ägare har motorförsäkring. Det blir en omfattande/dyr reparation (nytt block blir monterat) hos en auktoriserad BRP-verkstad och med BRP-originaldelar på vårkanten.
Skotern säljs sedan kommande vinter till ägare 2 & har gått cirka 25 mil efter renoveringen (15mil av ägare 1 och 10 av ägare 2) då vevaxeln rasar!
Har ägare 2 några rättigheter i detta läge gentemot BRP eller verkstaden?
Borde inte BRP lämna någon typ av garanti på sina delar och arbetet? Kanske en goodwill vore på sin plats?
Är inte ute efter att smutskasta någon eller liknande, utan vill bara höra fakta och om någon varit med om en sådan situation?
Låt oss säga att en Ski-Doo skär ihop totalt 4 månader efter garantitiden gått ut men som tur är blir åtgärdad då dåvarande ägare har motorförsäkring. Det blir en omfattande/dyr reparation (nytt block blir monterat) hos en auktoriserad BRP-verkstad och med BRP-originaldelar på vårkanten.
Skotern säljs sedan kommande vinter till ägare 2 & har gått cirka 25 mil efter renoveringen (15mil av ägare 1 och 10 av ägare 2) då vevaxeln rasar!
Har ägare 2 några rättigheter i detta läge gentemot BRP eller verkstaden?
Borde inte BRP lämna någon typ av garanti på sina delar och arbetet? Kanske en goodwill vore på sin plats?
Är inte ute efter att smutskasta någon eller liknande, utan vill bara höra fakta och om någon varit med om en sådan situation?