åkning i hälsingland?

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Hallå nu verkar vintern ha kommit!!!
Finns det nå spårade leder i hälsingland typ järvsö bollnäs trakten
att åka på i morgon söndag????

familjen är rätt sugen på att åka skoter nu och då vi bara har 25cm i uppsala.så letar vi efter åkbara leder på rimligt avstånd

det behöver inte vara bra leder bara nån har åkt så att man hittar!!!!!

MVH Stefan

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Järvsö Skoterklubb har trampat sina leder idag. Runt 80cm snö.

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Järvsö verkar vara ett bra förslag.
Finns det nått bra ställe att parkera och utgå i från i järvsö?
vart köper man ledbevis och ev en karta?

MVH Stefan

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Googla Järvsö skoterklubb så får du upp telefonnummer. Helt sjukt mycket snö, men ingen botten.

Medlemskort i skoterklubben och karta tror jag man kan handla på Time, f.d Statoil i Järvsö.

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Järvsö Skoterklubb har trampat sina leder idag. Runt 80cm snö.
Va lite skeptisk till om det verkligen var runt 80cm då jag inte har långt till järvsö men inte på långa vägar lika myket snö. Så var dit och kollade och jävlar vad med snö ni fått

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Har svårt att tro att de va särskilt kul alls i Hassela.
Ingen botten alls att tala om, isarna vågar man knappt gå ut på om det ens finns några.

Snö är de så bara isarna lägger sig ordentligt och snön som kom får sjunka ihop å lite mer snö på det så kanske de blir bra.

Risken att köra sönder grejerna eller hamna i vattnet är stor just nu :/

mvh Erland

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
hur va de i Hassela?:)
Jag han aldrig dit då tjejen jobbade. Var dock i fredags eftermiddag och åkte lite på kraftledningsgatan ned mot Malungen och SÄnningstjärn och kan säga att det var riktigt mkt snö. Blir några fastkörningar och en som jag nästan gav upp på. Absolut inte helt botten löst då den snön som föll i torsdags/fredags vara lite mer kompaktare och tryckte ihop det. Så det va roligt körning men man vågar sig inte så mkt längre på egen hand. Mer åkning nästa helg.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Provkörde lite igår hemma i Hassela, så fort man stannade och drog på så va man nere på gräset trots att de är bra med snö.
Men kör man lugnt så kanske de går skapligt.
Isarna skulle jag hålla mig borta ifrån fortfarande.
Återkommer med löpande info om isarna när jag får höra mer eller kollat själv :)
Mvh Erland

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Provkörde lite igår hemma i Hassela, så fort man stannade och drog på så va man nere på gräset trots att de är bra med snö.
Men kör man lugnt så kanske de går skapligt.
Isarna skulle jag hålla mig borta ifrån fortfarande.
Återkommer med löpande info om isarna när jag får höra mer eller kollat själv :)
Mvh Erland
Tacksam för det :)

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Fortfarande mycket vatten på isen på Ässjösjön, en av de sjöar man använder sig av om man följer lederna häromkring.

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Vi va ett gäng som startade ifrån alfta i lördags och åkte upp mot harsa(ospårat).. vi vek av och åkte mot valsta ist pga bensinbrist :D va snö så in åt h*elvete!! på myrarna så va det snö upp till naveln :D dock så va det väldigt mjukt men fullt körbart!