EZ ryde boggie

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Har varit trogen läsare av dina trådar minisillen, men nu börjar det ju fan spåra va?, haha, en Ez ryde boggie är nog lite väl dyrbar att sätta på en indy utan nånsomhellst effekt org, blir nog billigare att köpa ny skoter. då får du ut mer! Men visst, du gillar att bygga va? inge fel med det men jag vill gärna se en projekttråd isåfall! då äre lättare att hjälpa till o svara på frågor samt får vi se monstret itself?

Inge illa menat, ideér ska man ha, men jag tycker det verkar i ditt fall som att det är mycket snack och lite verkstad!

Men lova mig en sak! Glöm för tusan inte att justera in kardanförgasarsnöret, och se till att byta kolvstötarfjädrarna innan vintern kommer! :whistle:

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
säger bara, problem är till för å lösas, vill du hemskt gärna så kör på för sjutton! jag själv vill gärna se skapelsen iafl!

däremot hög bränslekostnad med nyare maskin, hur försvarar du då en boggie för flera massor av tusenlappar :p

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Om jag har förstått tankegångarna rätt hos sillen så har han inte tänkt att lägga en massa tusenlappar på en EZryde-boggie, utan bygga den själv.
Det blir iofs inte gratis det heller, och sannolikt blir det inte speciellt bra funktion heller-men ok, jag kan köpa resonemanget att det är kul att bygga. :)

Meeennn...det har varit mycket snack och lite verkstad nu det sista året-byggs det ngt överhuvudtaget?
*Nyfiken*

Mitt förslag-som tydligen delas av många andra: Lägg inte ner för mycket tid, energi och pengar på det du har. Det finns ett talessätt som lyder: "Kasta inte friska pengar på sjuka pengar"
Lycka till, säga vad man vill är det iaf underhållande att läsa dina trådar! ;)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Fan vad ni hatar på grabben, om ni inte orkar svara så låt bli!

Men som dom flesta säger så skulle jag köpa en ny skoter för dom där 20 000 istället :)

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Ok ni vill ha projekt tråd då ska ni få det förklara bara hur ja lägger in bilder på enklaste sätt och ni som undrar hur gammal jag är så är jag hela 22år. men jag har så mycket tankeställande fråga som måste fram men kanske böjar bli till över drift nu får det nog vara. men tro inte att det blir den kommande månaden ska ju ha en till stötdämpare och lite järn rör skenor har jag

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ok ni vill ha projekt tråd då ska ni få det förklara bara hur ja lägger in bilder på enklaste sätt och ni som undrar hur gammal jag är så är jag hela 22år. men jag har så mycket tankeställande fråga som måste fram men kanske böjar bli till över drift nu får det nog vara. men tro inte att det blir den kommande månaden ska ju ha en till stötdämpare och lite järn rör skenor har jag
Du kan gå in på imagehack eller liknande sidor för att ladda upp bilder från din dator :)

Tryck först på "välj en fil" sen på "resize image" välj 640x840 tror jag? sen ladda upp, kopiera sedan url:en som du får, ska vara för forum :)

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Det vore ju fantastiskt roligt om minisillen slängde upp en projekttråd där det visades upp en Indy 340 med en Nytro McXpress turbosnurra och EZ Ryde boggie..

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen

Edit: Högerklicka på bilden på din fb och välj kopiera bildadress. Gör sen ett inlägg här där du väljer "infoga bild" i listen ovanför rutan du skriver i . Klistra in adressen där och posta inlägget, voila.

Last edited:

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge

Edit: Högerklicka på bilden på din fb och välj kopiera bildadress. Gör sen ett inlägg här där du väljer "infoga bild" i listen ovanför rutan du skriver i . Klistra in adressen där och posta inlägget, voila.
Tack då vet jag det till nästa gång

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Minisillen, det råder lite delade tankar från ditt håll och det känns även oseriöst för de som läser dina trådar eftersom du inte visar något bygge/motorbyte.

tex ditt första inlägg i den här tråden lyder: Tjena ja vill bara veta om någon har nån erfarenhet om denna boggie går den bra på led lätt att burka med. ?

Alltså frågar du om en bergsklättrarboggie går bra på led och är lätt att bryta ner.

Svaren du får är att: Det är en bra boggie för rätt ändamål. Dvs effektstarka maskiner och klättring, då vitsen med boggien är att hålla skidorna nere, sen är den också väldigt lätt ca 19kg och verkar hålla bra.
Från Asker, som alla på detta forum vet att han kan sina saker!

Även från Askers vän Bamsegrill som använt boggien i sin skoter får du svaret:Är ingen direkt ledpressare så svårt för mig att säga, överlag så var det en väldigt trevlig boggie men man märkte hur den är designad att klöttra och hålla skidorna i marken.

Nästa inlägg du gör är: ja tänkte det ska ju bygga mountain av den lilla jäveln

Vilket betyder att du vill göra din polaris så den är bra på led och det ska vara en mountainmaskin?
Om du kollar på youtube tex chris burandt, bret rasmussen för att nämna någon känd så ser du att deras maskiner är 800cc med turbo alltså rejält med pulver, en smalare framvagn, lättare i förhållande mot en ledmaskin som ska hålla för mer smällar osvosv

Inlägg nr 19 i tråden då du skriver följande: Jag vill inte köpa nån större den här passar mej perfekt. Blir ju betydligt högre bränsleförbrukning och tyngre ja tycker desutom om att bygga ja vill bara ha reda på fördelar och nackdelar med ez ryde boggien.

Alltså ska 340cc rovan sitta kvar i skotern och den motorn kommer alltid att vara för liten för att det ska bli en mountainmaskin som ska upp för något berg. Oavsett vilken boggie du köper/bygger, tråkigt men sant.

Så dit jag vill komma är att om du berättar för de kunniga här på forumet vad du är missnöjd med på din skoter så kan de hjälpa dig. Tex verkar du tycka att din boggie är dålig/för kort, medan du gillar motorn för den drar lite bensin.

Och att bygga en boggie är inte lätt, även om du är duktig. För då skulle inte bamsegrill köpt sin utan byggt den.

Kör hårt!