Ser detta bra ut, p-box variatorsida...

A

axelsson_vpg

Hejsan,

Tog lös primären idag för rengörning och kontroll om lagret på v-sidan tryck ut lite fett.

Blev lite oroad, men å andra sidan har den aldrig varit upp och de fuktar ju alltid lite.... 620 mil har den gått.

Ska jag rengöra klart och sätta ihop lr är de renovering som gäller? 10kg komp i cyllarna ska tilläggas!

IMG_1313.JPG

Torkade bort lite på ett ställe där så man ser ungefär hur tjockt fettlagret/skiten är..

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
anledningen med packboxen är ju att den ska hålla fettet inne, och börjar den läcka fett så kommer det ta slut vilket medför ett mindre roligt resultat!
läs allt igen... det är skillnad på "läkande" och "läckande" packbox :)

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
skaffa isoflex fett.
ny packbox
nya skruvar

om du köper grejjerna från åf så be dom att smörja packboxen med petamo fett på anläggningsytorna.

de gamla skruvarna tar du lättast lös med en vass huggmejsel, sätt den mot skruvskallen så du gängar ur skruven när de slår sen är det bara att skruva ur den som vanligt.
de nya skruvarna har torx-fattning

A

axelsson_vpg

Tack för svaren grabbar!

Jag har isoflex fett, kommer man åt genom utsidan via de 4a skruvarna?

A

axelsson_vpg

IMG_1319.JPG
skaffa isoflex fett.
ny packbox
nya skruvar

om du köper grejjerna från åf så be dom att smörja packboxen med petamo fett på anläggningsytorna.

de gamla skruvarna tar du lättast lös med en vass huggmejsel, sätt den mot skruvskallen så du gängar ur skruven när de slår sen är det bara att skruva ur den som vanligt.
de nya skruvarna har torx-fattning

Tog lös de gamla skruvarna helt smärtfritt, de var insex skruvar.. Så här såg de ut bakom plåten som satt med de 4a skruvarna.

IMG_1319.JPG

Hur gör jag nu?

EDIT: Köpte idag en packbox satts från marindemonteringen, fick ej med nya skruvar? Är de verkligen viktigt då dom var fräscha? I sattsen ingick dock alla packboxar ca. 4st. Borde man byta alla lr bytar jag den dåliga på bilden + nytt Nbu fett?

Last edited: