Slutburk 800 E-Tec

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Tjena! Jag har en Freeride 800 E-Tec och undrar vilket burk jag ska köpa. Det är inte effekten jag vill åt, utan det är utrymmet där burken sitter. Orginalburken är ju sjukt stor och tar upp halva motorutrymmet.

Problemet är att jag inte vill att den ska låta så mycket. Någon som har några tips? En fördel är om man slipper mappa om också.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är inne på samma sak, vill ha lite mer plats samt spara lite vikt...
Den kan få låta aningen mer, men ska absolut inte vråla som en normal bullerburk.

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Ja SLP verkar ju vara nåt.. Var ju betydligt billigare i USA.. 2000:- Ligger under 88 decibel också.. Hmm

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Hittar du nån till rätt pris kan jag vara intresserad av att köpa tillsammans, då kan vi dela på frakten...
På deras egen hemsida finns dom för $280. Jag och en polare ska eventuellt beställa. Hojtar till när/om vi beställer. (finns ju risk för tull/moms). Men hur som så blir det billigare än 4000:- som dom kostar i Sverige.. Eventuellt beställer vi dom till en adress i USA, och sen skickar vi privat paket till Sverige och minskar risken för tull/moms betydligt. Men som sagt så hör jag av mig om det blir beställning.

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Hade slp system på min 09as assault, inget skriksystem men nog levde den om tillräckligt för att störa när man leker, direkt skidorna är i luften hörs man rätt ordentligt, är dock ett tyst alternativ jämfört med många andra burkar. Den skulle oxå klara 88db,
Själv vill jag höras så lite som möjligt, är ju rätt skönt att slippa dra uppmärksamhet till sig, av många orsaker.... ;) satsar därför på en spi singel med org ljuddämpare till.

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Hade slp system på min 09as assault, inget skriksystem men nog levde den om tillräckligt för att störa när man leker, direkt skidorna är i luften hörs man rätt ordentligt, är dock ett tyst alternativ jämfört med många andra burkar. Den skulle oxå klara 88db,
Själv vill jag höras så lite som möjligt, är ju rätt skönt att slippa dra uppmärksamhet till sig, av många orsaker.... ;) satsar därför på en spi singel med org ljuddämpare till.
Ja, helst skulle jag vilja den vart helt ljudlös.. :) Men om jag skulle göra så, så har jag fortfarande problemet med plats under huven..

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
På deras egen hemsida finns dom för $280. Jag och en polare ska eventuellt beställa. Hojtar till när/om vi beställer. (finns ju risk för tull/moms). Men hur som så blir det billigare än 4000:- som dom kostar i Sverige.. Eventuellt beställer vi dom till en adress i USA, och sen skickar vi privat paket till Sverige och minskar risken för tull/moms betydligt. Men som sagt så hör jag av mig om det blir beställning.
Ja gör det...