få in två skotrar?? i kå

Dalleman

Medlem
22 feb 2011
30
0
1
östersund
Hejsan!

har suttit och dividerat fram och tillbaka..

Tror ni man får in en assault -09 och en summit 154"

i en vagn som har måtten 365 x 152? den
har kåpa så vi kan inte ställa skotrana
strax över kanten

tacksam för svar! :) :wondering:

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
nej det går inte på långa vägar, fick inte ens in f8:an och en ski-doo freestyle i en vagn med samma mått

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Eller låter den ena stå kvar på backen :)
Tycker det kan vara tight på 370 x 185 men två maskiner, Nytro och RS Venture så på dina mått, nej.
Funderar själv på RSVenture och Brännapulka på en 4P Duo om det är möjligt?

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
Eller låter den ena stå kvar på backen :)
Tycker det kan vara tight på 370 x 185 men två maskiner, Nytro och RS Venture så på dina mått, nej.
Funderar själv på RSVenture och Brännapulka på en 4P Duo om det är möjligt?
Min Nytto xtx och typ brännaoulkan ryms nätt och jämt i min inline xl. 427*185. Så nej du rymmer nog inte dina på 370*185

//johan

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.820997,20.203424
Sent from my iPhone using Tapatalk

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Min Nytto xtx och typ brännaoulkan ryms nätt och jämt i min inline xl. 427*185. Så nej du rymmer nog inte dina på 370*185

//johan

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.820997,20.203424
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nä inte på mina 370*185 men Duo har måttet 427*185 och har utanpåliggande hjulhus vilket gör den aningen större vid lastning än din med hjulhusen i släpet.
Så vad händer när du lastar på Inline, tar pulkan i hjulhusen med meden eller är det pulkans kaross som tar i kåpan (har du kåpa)?
Kul med någon som har erfarenhet från lastning av pulka och skoter Johan. Jag har funderat lite på att byta till Duo alt Duo XL men till Duo XL är det som sagt 15000 till. Vore trevligt om man fick upp maskin och pulka på Duo´n. Du råkar inte ha en bild släpet lastat med skoter och pulka?
Tack för svar Johan!

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Att tänka på om ni har kåpa. Vissa kåpor smalnar av mer upptill är andra. Kör med en 4P Big Twin 380*210 och om jag ställde gamla Summiten (-09) kloss mot kanten så tog styret i kåpan så man fick ställa skidan 5-10cm från kanten. Så om man har väldigt högt styre tappar man lite av bredden.

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Att tänka på om ni har kåpa. Vissa kåpor smalnar av mer upptill är andra. Kör med en 4P Big Twin 380*210 och om jag ställde gamla Summiten (-09) kloss mot kanten så tog styret i kåpan så man fick ställa skidan 5-10cm från kanten. Så om man har väldigt högt styre tappar man lite av bredden.
Det låter som du har den gamla kåpan på din 4P vagn, vilken årsmodell har du?
Nyare kåpor fick rakare sidor och högre invändigt mått (sidorna kanske inte gällde Big Twin)
Jag kan ställa en RS Venture dikt mot kanten med speglarna utfällda utan att det tar emot.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det låter som du har den gamla kåpan på din 4P vagn, vilken årsmodell har du?
Nyare kåpor fick rakare sidor och högre invändigt mått (sidorna kanske inte gällde Big Twin)
Jag kan ställa en RS Venture dikt mot kanten med speglarna utfällda utan att det tar emot.
Jaa okej, det kan nog stämma. Några år på nacken har den, 2001a är det. Låter ju klok att dom har ändrat det.
Men eftersom jag stör mig på det så kolla man ju när man ser andra släp och vissa har t.o.m ännu mer sluttande.

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Jaa okej, det kan nog stämma. Några år på nacken har den, 2001a är det. Låter ju klok att dom har ändrat det.
Men eftersom jag stör mig på det så kolla man ju när man ser andra släp och vissa har t.o.m ännu mer sluttande.
Då har du den gamla kåpan, tror den nya kom 2004...
Förstår ditt problem och det känns ju lite tokigt att behöva ställa skotern 10 cm in från kanten för att det ska gå att stänga kåpan, då försvann ju lite av vitsen med en bred vagn. Finns säkert vagnar med ännu mer lutning men man får väl hoppas att tillverkarna tänkt till lite nu på senare år.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Då har du den gamla kåpan, tror den nya kom 2004...
Förstår ditt problem och det känns ju lite tokigt att behöva ställa skotern 10 cm in från kanten för att det ska gå att stänga kåpan, då försvann ju lite av vitsen med en bred vagn. Finns säkert vagnar med ännu mer lutning men man får väl hoppas att tillverkarna tänkt till lite nu på senare år.
Joo precis de blir ju så. Fast nu med M8an funkar det fint tack vara teleskopstyret. :)