polaris 800 stage 3 kit 2011/2012

smiler

Aktiv medlem
3 dec 2007
78
0
6
Sundsvall
Fan är lite sugen på ett kitt... Något nytt på denna front då de börjar närma sej?
Steg 2 ligger väll närmast.

Tipps på vart man handlar till vettigt pris?
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Kan bli billigare, men som sagt de där priserna var en snabb uträkning utan att killen som portar var här.

Ja det är testat, och gett resultat i samband med andra mods.
Har ni några bromspapper man kan få se på ert kit skotertoken? Tänkte få lite mer fart på min nya -14 än vad den ger standard.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ja det finns bänk körda maskiner, men tyvärr håller jag inte på med firman längre utan bara som privatperson. Men om intresse finns så kan du ju kasta iväg ett pm.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hmm, för att köra turbo bland träden måste man va kung... Å gillar man sikta å skjut kommer man aldrig nära en 4t turbo... Kör man bland träden så är helt klart traditionell 2t trim att föredra! Nänä inte skrika att det funkar..... Det finns alltid dom som får det att lira. Men jag har 2snubbar i min bekantskapskrets som numer har sina aggregat liggandes på hylla! En kör poo den andra brp.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Hmm, för att köra turbo bland träden måste man va kung... Å gillar man sikta å skjut kommer man aldrig nära en 4t turbo... Kör man bland träden så är helt klart traditionell 2t trim att föredra! Nänä inte skrika att det funkar..... Det finns alltid dom som får det att lira. Men jag har 2snubbar i min bekantskapskrets som numer har sina aggregat liggandes på hylla! En kör poo den andra brp.

Vad har du själv gjort åt din motor? Portjobb, pipa, pc5 & topp?

Och utveckla gärna varför man må vara kung, blir det så ohanterbart? Typ en hopover må ju bli kung med turbo tack vare matthastigheten eller? Grabbarna du kör med ledsnade de på att skruva, skruva skruva ... Eller vad har gjort att dem slängt grejorna åt sidan? :)
 
Last edited:

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Dom ledsnade på att skruva.. Jo men visst skickar det på! Men vid trädkörning är det ju som livsviktigt att allt är av och på när man vill det.. Så då blir det som att lära sej på nytt. Polarn som körde PRO har idag topp, rör och pc5 tillsammans med V-kit.. Han åker bra med det, men även det krävde meck och tillvänjning. Själv kör jag bara V-kit för jag är ännu inte så grym att jag behöver mer krut! Jo nån gång i gränsen hade det vart fint.. Har satsat degen på körningen i år i stället!
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Dom ledsnade på att skruva.. Jo men visst skickar det på! Men vid trädkörning är det ju som livsviktigt att allt är av och på när man vill det.. Så då blir det som att lära sej på nytt. Polarn som körde PRO har idag topp, rör och pc5 tillsammans med V-kit.. Han åker bra med det, men även det krävde meck och tillvänjning. Själv kör jag bara V-kit för jag är ännu inte så grym att jag behöver mer krut! Jo nån gång i gränsen hade det vart fint.. Har satsat degen på körningen i år i stället!
Fick du din team-tied all lira ordentligt?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Faktiskt så har jag inte behövt byta en enda rem sen tieden monterades in.. Tyvärr så är det inte alls samma åka som kitet jag hade med Org variatorn, men då höll remmarna typ 10-15mil..
Men snoperformance har lovat att skicka en hoppets låda så jag hoppas få till ett puderkit som inte smäller rem!
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Faktiskt så har jag inte behövt byta en enda rem sen tieden monterades in.. Tyvärr så är det inte alls samma åka som kitet jag hade med Org variatorn, men då höll remmarna typ 10-15mil..
Men snoperformance har lovat att skicka en hoppets låda så jag hoppas få till ett puderkit som inte smäller rem!
Okejokej! Vad kör du med då? Provat något Edvard rekommenderat?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Jo jag har provat Edward settade maskiner, jag har även sågat dem för att sedan få äta upp det... Han har nog koll på det han säljer! tyvärr så verkar det riktigt svårt att få remmarna att hålla när man hittar the sweet spot åkssigt!? Säkert därför många salu kit e rätt tama..
jag växlade sista tiden med team guld och slp 140-340 (som ju har ett faktiskt sluttryck på 365 tror jag det var) det funkar i vårsnö om man pumpar.. Låånga skråturer i fjällen detar det hela tiden... Team guld bygger fett me varv i början (lite väl häftigt!!) men håller varven fiiiint vid långa fullgasrepor.
Kör på 10-66 vikt.
Polarn köpte topp, rör, pc5 av Ed, men kör med mina prylar i variatorerna.. Inte d som listats här dock!
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Jo jag har provat Edward settade maskiner, jag har även sågat dem för att sedan få äta upp det... Han har nog koll på det han säljer! tyvärr så verkar det riktigt svårt att få remmarna att hålla när man hittar the sweet spot åkssigt!? Säkert därför många salu kit e rätt tama..
jag växlade sista tiden med team guld och slp 140-340 (som ju har ett faktiskt sluttryck på 365 tror jag det var) det funkar i vårsnö om man pumpar.. Låånga skråturer i fjällen detar det hela tiden... Team guld bygger fett me varv i början (lite väl häftigt!!) men håller varven fiiiint vid långa fullgasrepor.
Kör på 10-66 vikt.
Polarn köpte topp, rör, pc5 av Ed, men kör med mina prylar i variatorerna.. Inte d som listats här dock!
Okejokej, så du kör serie 10 vikter?? Man får vell se om det kommer något fint kitt till tieden! Man vill ju få remmarna å hålla! Men tycker du det r värt pengarna att köpa en tied?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Både ja och nej... Att slippa klonket när man backat är ju bara det värt en del.. Tss 04 är bra i sej, men jag menar, tucker å pojkarna skulle aldrig köra med tied om den inte funka.. Sen vet man inte om dom kör med den jämt!?
Sen kör ju jag med den... Jag han inte testa den i superpuder eller på polarns med trim, men jag kommer uppdatera nånstans på forumet! Bäst vi slutar jiddra variatorer innan någon snear! Är ju steg tre tråd.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
En sista grej bara.. Har kört 100mil på samma rem med tied... Org setup så höll det Max 15-20mil.
Så räknar sååå har tieden betalat sej själv x2
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Problemet med steg 3 kittet är vell att man kör v-force reds? Dom verkar ju verkligen inte hålla! Sen slp toppen är inte alls lika bra som PAR toppen!
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hmm, problem!? Original korgarna är ju snudd på kopior, så flödes skillnaden mot V-force är inte märkbar för Svensson åkaren! Polarn har då åkt svenska rekord på Org. Korgar.. Och enda gången han rekommenderat andr reeds var när r han byggde en båtmotor till mej, men då hade den stål reeds
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Då originalkorgarna på 800an ser ut såhär:


Så är det enda vforce kan bidra med är sämre hållbarhet...

Sen slp eller PAR topp.. då inte par toppen ger någon märkbar skillnad så lär nog inte slp toppen göra det heller. Dock köper då jag hellre en par topp då det är jäkligt bra finish på dom.
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Hmm, problem!? Original korgarna är ju snudd på kopior, så flödes skillnaden mot V-force är inte märkbar för Svensson åkaren! Polarn har då åkt svenska rekord på Org. Korgar.. Och enda gången han rekommenderat andr reeds var när r han byggde en båtmotor till mej, men då hade den stål reeds
Är reedbladen som inte håller!