polaris 800 stage 3 kit 2011/2012

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Tycker de inte är värt pengarna.. lär nog kosta strax under 20k här hemma om de finns någon som tar hem.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Om du importera så bör du ha det hemma för 16-17 000kr.

Ska tydligen fungera riktigt bra enl rykten men det är som sagt rykten!
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
de flesta polaris återförsäljarna säljer ju slp produkter så det borde inte va så svårt att få tag på det är ju vad det blir å kosta. för bara slp trimsystemet kostar väll en 7000kr å då lär man ju ha en powercommander typ 4000kr så hela kittet kan nog dra iväg i pris. ska kolla upp pris. är enormt super sugen på att sätta det där på assaulten till vintern.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vi har ett "eget" kit på sidan av turbokiten som är pipa, toppar, pc5 och lite lättare portning. Det får dom här motorerna att vakna till liv! Och det blir förmodligen billigare än att köpa från usa. Tycker personligen inte att SLP:s toppar är jättebra, men dom är bättre än standard! (iof så är det mesta bättre än std toppen..) Går även att få bra snurr med bara toppar, pc5 och lättare puts.. Pesonligen skulle jag aldrig köpa en färdig sats så där, för varje motor är en inivid när det kommer till N/A trimmning, och det blir inte billigare heller.

Men det här är MIN åsikt på saken.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nyfiken-vad är problemet med stdtopparna? Design, matrealval..? Jag har inga planer alls på ngn motormodefiering-än...men det är med all sannolikhet bara en tidsfråga om jag känner mig själv! ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Designen är en katastrof. Och materialet har mycket porer bland annat. Jag ska försöka skriva ihop lite info samt ett ca pris. Men det blir nog till veckan, har lite mycket göra. Men sjå er till efter helgen så ska jag skriva ihop något.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Designen är en katastrof. Och materialet har mycket porer bland annat. Jag ska försöka skriva ihop lite info samt ett ca pris. Men det blir nog till veckan, har lite mycket göra. Men sjå er till efter helgen så ska jag skriva ihop något.


okej låter kanon det. måste fråga vilket företag jobbar du för ? vad kostar en portning på en sån här motor? mvh Andreas.
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
"Och materialet har mycket porer"

Hur menar du Skotertoken?

Har de vare problem med slps toppar så ni har skickat in materialprover för att se om topparna vare dåliga?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Slp har inte problem med porer. Det har OEM toppen. Märks riktigt bra om man svarvar dom.

Jag jobbar på Arvidsjaur Allrep. Priset är beroende på vad man vill ha gjort, och om man skickar motorn eller kommer med skotern. Men jag ska räkna på lite exempel, men han som portar ligger hemma i ryggskott.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Om man lämnar maskinen här och hämtar den "turn key" så skulle det landa på ca 26k. Då är det toppar, pipa, PC5, portning och variatorer.

Om man däremot skickar in de delar vi behöver och skruvar/kalibrerar själv så är priset ett helt annat. ca13k med toppar. Då får man köpa pipa och pc5 själv, även fixa i variatorerna.

Går även att göra mera "custom" motorbyggen som kan bli både billigare och dyrare, beroende vad man vill ha och vad börsen tillåter.

Dom här portningarna ger ett otroligt brett effektområde för variatorerna att jobba på= Väldigt lättkörd.

Observera att detta är ca priser, för exakta priser för ni kontakta mig på PM eller maila på info@allrep.se
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
de flesta polaris återförsäljarna säljer ju slp produkter så det borde inte va så svårt att få tag på det är ju vad det blir å kosta. för bara slp trimsystemet kostar väll en 7000kr å då lär man ju ha en powercommander typ 4000kr så hela kittet kan nog dra iväg i pris. ska kolla upp pris. är enormt super sugen på att sätta det där på assaulten till vintern.
Jag köpte PC5 på ebay för 1800:- ny samt en beggad slp pipa kompl för 3000 på blocket. Letar nu mtx vikter på ebay..
Dollarn stärks mot kronan nu..inte bra.
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Jag köpte PC5 på ebay för 1800:- ny samt en beggad slp pipa kompl för 3000 på blocket. Letar nu mtx vikter på ebay..
Dollarn stärks mot kronan nu..inte bra.
3000:- för ett slp rör till pro ride chassiet kan du ju drömma om.
visst lönar det sig att beställa från staterna.
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Om man lämnar maskinen här och hämtar den "turn key" så skulle det landa på ca 26k. Då är det toppar, pipa, PC5, portning och variatorer.

Om man däremot skickar in de delar vi behöver och skruvar/kalibrerar själv så är priset ett helt annat. ca13k med toppar. Då får man köpa pipa och pc5 själv, även fixa i variatorerna.

Går även att göra mera "custom" motorbyggen som kan bli både billigare och dyrare, beroende vad man vill ha och vad börsen tillåter.

Dom här portningarna ger ett otroligt brett effektområde för variatorerna att jobba på= Väldigt lättkörd.

Observera att detta är ca priser, för exakta priser för ni kontakta mig på PM eller maila på info@allrep.se
så du menar att ni tar 13k för toppen och lite portningsjobb? och pc5 och slp rör köper man själv..
har ni laborerat nånting med tändningen på nån maskin?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kan bli billigare, men som sagt de där priserna var en snabb uträkning utan att killen som portar var här.

Ja det är testat, och gett resultat i samband med andra mods.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
är det värt å rent av slänga på en turbo i stället tro. hur håller en 2-takts turbo. hur mycke hk kan man klämma ur ?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu kan jag ju vara lite färgad, men jag tycker lätt att det är värt med turbo. Och beroende hur man bygger ihop det så kan man få bra med pulver.. Mer om det kan vi ta över tel eller mailen. 070-6305054 eller jonte@allrep.se