ZRT-framvagn på Powder Extreme? 1997

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Sv: Olika A-armar ArcticCat runt -97?

Är nog skillnad i spårvidden, står 41 tum på spårvidden till powdern, gissar att zrt:n har lite bredare.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sv: Olika A-armar ArcticCat runt -97?

Jo jag tänkte mig samma sak, frågan är om ZRT framvagnen är "bolt on" på Powdern?
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
nä det är ju inte det zrt har en lång bult för bärarmen medans powdern har 2 korta bultar för infästningen och för att kunna mont zrt´s bärarmar så får man plocka fram vinkelslipen och kapa bort dom 2 övre fäst öronen dom i mitten på powdern eftersom zrt har bara ett yttre och ett inre fäst öra medans powdern ha fyra fäst öron för övre bär arm sen ang spårvidden är bredare på zrt gör bara att skotern går stadigare och den blir också lite lägre eftersom dämparna får annan vinkel men inget neg utan positivt den blir stadigare i högre fart i o med den blir lite lägre gentemot orginal ska sj mont zrt framvagn på min wildcat så där blir det också att ta fram vinkelslipen och snitta bort plåten för nedre bärarm men även övre får jag snitta bortdom mittersta 2 fäst öron för att få dit framvagnen sen blir det att köpa längre dämpare funderingar på fox float dämpare eller andra som är längre hls wildcat 1000 triple