ZRT 600?!

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Är en ZRT någon bra maskin?

Har funderat på en sån kanske 96-97...


Tacksam för svar!
 

n3tr0x

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Nä, men visst gör ac bra maskiner.
Men jag har hört att om de racklar så blir det dyrt...
den är väl 3 cylindrig ¿¿¿
Sen beror det ju på skick och ägare...
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Jo den är 3cyl...Den fick nytt chassi 99 eller 98...ÄR det stor skillnad?

På motor och chassi...VÄLDIGT tacksma för svar
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
min polare hade en arctic cat zr 440-96 som det bara var krångel med, eller till stor del så.
sen väger de rätt så mkt.
på hans så hade nån packning i motorn gått, tror det var topplocks pakningen.
sen var det en massa andra små fel, som förgasaren tex.
 

henke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
32
0
0
Arctic Cat använder, liksom många andra tillverkare, mikuni förgasare. Så problem med dessa är knappast Arctic Cat's fel! Snacka om oseriösa svar på din fråga!

Alla trecylindriga maskiner från den tiden väger relativt mycket.

Vet i alla fall att ZRT 600 var en av de grymmaste 600:eek:r på den tiden. Den står sig fortfarande väldigt bra med tanke på motorprestanda.

Sedan gäller det naturligtvis att kolla alla slitdelar (styrskenor, variatorer, glapp i boggielager, stötdämpare, bromsbackar) vid köp av begagnat - oavsett märke! Lager i boggien slits t.ex. även om det står Ski-Doo eller Polaris på huven...

Använd sunt förnuft och kolla gärna fler forum än detta - man kan lätt se att de finns andra märken som har problem också...

www.snowrider.se är ett bra tips!
 
M

mattias

har en 96: a har bytt lite slitdelar ... vikt 225 torr enligt katalog från 96 vilket nog får anses som ganska lätt ändå... den tar en hel del soppa kan man väl konstatera. Kan ju vara att min är dåligt inställd. Har 32 camoplastmatta och dubbeldyna på min. 97 kom zrt med nyare boggie och ett chassit (vinklat upp i bakändan) motorerna i stort sett oförändrade så länge de byggdes 3 st vm36:eek:r mikuni
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Hej!En kompis hade en ZRT 600 -97 den krånglade aldrig en enda gång på 4 år.
sen vart den stulen , nog om det.
Gillar du skidlyft = AC ZRT (dumt om leden svänger) sen är det nog lite mjuk boggie. Men i med sådana där stoppar som har kommit ut nu , lika som polaris har så trollar du bort dom värsta lyften. Sen blir kanske boggien hårdare? ;-)

mvh: Bosse....................

 
J

JIMMY

väldigt bra och rapp skoter som går
utta fan...den racklar lika mycket som alla andra skotrar
jävligt rolig skoter
 
R

R

har haft en 600-98 fy fan vilken fin skoter,97 å framåt kom ett nytt chassi,schimsa om dämparna å dra upp balatan så lyfter den inte lika mycke,å ta bort krängarn,-98 fick den andra dekaler å ljud dämpare(tystare)m.m,lite tung om du ska åka fort efter led men bra motion:),å dom går fort,har du tid å pengar så KÖP en -98 el nyare...
 

joop

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
hans, vilket begåvat inlägg !!
nu vet vi ju precis vad som gäller...
Nä fan, man ska våga pröva nya märken och inte vara så j-a enkelriktad..
Om du nu vet så mkt om AC, så skriv då istället om vilka problem du haft, och bespara oss patetiska inlägg.
 
R

Rille

när vi likaså är inne på ämnet Zrt. HAr en kompis som har en 600 -96. Fin skoter förutom ljudet som skrämmer döda..
på den är det oxå som att det är tröskel, man gasar och så tar de ett par sekunder sen kommer den uta helvete.
Någon som vet bestyckning på en sådan, alltså både gasare och variator?
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 21-Mar-03 kl 09:46 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 19-Feb-03 kl 10:27 PM (CET)]Jag har en powder extrem -97 och det är väl samma maskin i den, den är grymt lättstartad och går rätt hårt som dom säjer.
Har aldrig haft några problem med min har nu gått över 800 mil.
Gå in på teknikforumet och läs A-c 800 förgasarbestyckning Hasse gashäng har kläm på detta.
Nackdel är ljudet på trippeln, men det är tungt och manligt!!!
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Jag har oxå tänkt köpa en zrt 600 men jag funderar om någon vet hur mycket man kan köra med en sån före motorremont måste ske?
Sedan undrar jag vilken skoter som motsvarar denna i fartresurser?