ZRT 600 -96

eri00tor

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Boden Sverige
Jag börjar bli väldigt sugen på en ZRT 600 -96:a.
Jag har hittat en zrt genom personliga kontakter

Den är i grymt bra skick, ca: 250 ÄRLIGA mil med variator kit.
Han som har den var riktigt noga med den, vaxa varannan vecka, mm mm (typ)

Och som om det inte vore nog, ett super duper pris, ca: 35 lakan.
Men min riktiga fråga är hur många HK har den, är det några kända svagheter etc.
SNÄLLA skriv ett inlägg.

 

ZR8001

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
Nej

Jag känner inte till några svagheter
på den men den är på ca 125hk.
går väldigt bra!
Lycka till.
 

PeneTratoR

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Kung!

Zrt600 är en kunglig skoter. Men den har dock "bara" 118 hk. På min Zrt600 är motorn "Blueprintad" så den har ca:123 Hk.
Det enda som kanske är lite dumt på den är att orginal mattans kammar är i kortastelaget, själv har jag satt på en 32mm PredatoR matta, går som faen=)
Ha`re
 

mathias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Jo men du

Vad innbär "blueprintad"?
E de portning av cylindrarna ellr?
Har dom i så fall bara breddat portarna eller e det nåt mer man gör?
 

Dunderkusen

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Blueprintad

Blueprintad innebär i alla fall i bilvärlden att man "justerar" in alla mått och toleranser som finns i motorn efter originalritningen. Efter som det är frågan om massproduktion finns toleranser som tillverkaren rör sig inom, dvs tex en kolv kan ha endiameter på 72 /- 0,15mm
Originalritningarna på bilarna var tidigare i alla fall blå och därför kom de att kallas blueprint.

Hur som helst om detta görs noggrant så kommer motorn att vara tätare, linjerad och i bättre balans och alla kanaler är lika så gör det att den "går" bättre. På stora gamla V8:eek:r gör det mycket, på en skoter säkert int många hkr. Frågan om det är värt det för en vanlig dödlig skoteråkare?? Det är nämligen inte något man gör själv om man inte har mycket know how och maskiner.