ZR900 mot M8

merca

Välkänd medlem
10 nov 2008
188
0
6
Gällivare
jag byte bort min zr900 förgasar modell mot en m8, zr:en var mycket rappare m:en är ju mycket lägre drevad, och det verkar som att m:en lagar lite just i början kan det bara vara stiften:hmmmm:
 

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Apv brukar i regel öppna vid ett högre register och inte i botten så att säga
 

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Precis, Han menar ju att han känner att skotern tvekar innan den sticker iväg, och då har det inte med APVn att göra.
Jag vet inte men jag har fått uppfattningen att EFI maskinerna tvekar lite om man trycker fullgas. Kan bara vara nått jag har fått för mej, men
 

merca

Välkänd medlem
10 nov 2008
188
0
6
Gällivare
jajamen, zr:en var rappare genom hela registret men framförallt i botten, kan de kanske vara pirmärvariatorn andra vikter eller??
 

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Alltså grejen är ju den att maskinerna är ju inte lika i både drevning, Primär och sekundär variator så dom kommer att bete sej annars.
Det du kan göra är att prova släppa på spänningen på sekundär variatorn så kommer den att bli rappare, Dock lite sämre i djupsnö pga att du ändra backshiften, Sen så är det ju även så att man kan sätta dit en brantare helix för att få den att växla ut fortare
 

merca

Välkänd medlem
10 nov 2008
188
0
6
Gällivare
<P>jo jag vet, men jag tycker att M:en borde vara rappare eftersom den är mycket lägre drevad eller hur. Du menar väll spänna fjädern i sekundären då blir den väll rappare, men bottendraget har väll mer med primären att göra</P>
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Mountain maskiner ska ju ha lägre drevning när dom har mer matta att dra runt och ofta högre kammar dessutom.