zr600 Svårsvartad varm !?

free

Medlem
20 apr 2007
42
0
1
Tjena , har en zr 600 som av någon anledning är svår startad när den blivit varm ! inga problem kall eller när man bara kört en liten bit.

Det som händer är att den inte rikgti "orkar" gå igång , den tänder men vill inte riktigt komma igång:hmmmm2:. efter att man dragit några gånger brukar den gå i, eller om man ger den lite gas efter x antal drag.



Ps. Cdi box samt tändspolle är bytt

MVH free
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
Sv: Svårsvartad varm !?

ta och mät upp statorn kan vara den som spökar till det för dej men jag är inte lika insatt som denna medlem på zr så denna person kan mer om detta han heter camata och finns på denna sida hls wildcat 1000 triple
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sv: Svårsvartad varm !?

Kolla kompet, är ringarna dåliga brukar dom vara svårstarade när dom är varma.
 

free

Medlem
20 apr 2007
42
0
1
Sv: Svårsvartad varm !?

Tackar för svaren , ska kolla upp kompet. men statorn ska också vara bytt har jag för mig , men får kolla upp även det.

Några andra förslag ?
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
Sv: Svårsvartad varm !?

kolla även bränsle pumpen så att den ger tillräckligt med soppa till förgasarna eller om du har insprutning så kolla bränslefilterna som sitter i tanken att dom inte är igenkläggad med skräp hls wildcat 1000 triple -92
 

free

Medlem
20 apr 2007
42
0
1
njaa , tror inte den drar så överdrivet mycket men , kan ju alltid kolla upp det också när man liks håller på ;) Det kan inte vara bestykningen som är fel??

Tack för svaren!