ZR600 -98 Skidlyft

ZR600GC

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Som alla nog vet som kört ZR600 -98 sp gör dom lååånga skidlyft, vilket är ganska kul, ett tag. När man då vill köra fort efter lederna blir skidlyft ett problem! Har tänkt att förhindra långa skidlyft. Har HÖRT att det finns nå klossar att köpa som man sätter i boggien någonstans, sitter tydligen standard på nyare Arctic Cat. Har någon provat detta???
Vill inte ändra ballataremmen pga djupsnöegenskaperna, den är redan nog dålig i djupsnö, vill inte ha den sämre!
Mycket tacksam för hjälp!!!
Tänkte börja skruva snart medans vädret inte är 20 minusgrader!
OBS! OBS! ENDAST SERIÖSA SVAR!
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Skidlyft

-02 sitter det en plastbit bakom knäet för bakra dämparen i boggien. Tror det kom 02 men är inte hundra. Torde vara lätt att skruva dit själv, har dock inte gjort det själv på min 98:a. Jag tycker min går bra i snön för att vara en sportmaskin. Har då inte blivit brädad av nån annan sportmaskin än så länge.
 

ZR600GC

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Skidlyft

Har pratat med en mekaniker hos våran Arctic handlare å fått bekräftat att: Det finns nå klossar man kan sätta bakom armen längst bak i boggin, men man måste även byta armen pga att den är för klent byggd. Man måste ha 02:ans arm. Och problem nr 2 är att slides skenorna är inte likadana så man kanske inte ens rymmer klossarna. Så det kan bli en kostsam affär så det blir ingen ombyggnad för mig.

Jo nog går min framåt i snön men jag vill ju inte ha den SÄMRE. Ska köpa en Predator matta 32:a så jag hoppas att det ska bli bättre med den. Men då blir väl skidlyften ett ännu större problem tyvärr men men. Man får väl byta upp sig nästa år.
 

ZR600GC

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
LÖSNING!!

Jag har just fått en lösning på detta problem!!!
Maila mig för mer info och priser!!
OBS!! ENDAST SERIÖSA SVAR TACK