Zr500 -98 - blir nog ett stup snart!!!

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
här ska ni få något att bita i!! har en zr 500 98a har lindat om statorn har bytt tändspole har provat med en annan cdi box har mätt upp tändlägesgivaren den var okej har kollat upp jordarna på motorn ,men den går som ett lass skit!! vägrar o varva ur testa om det var någe med variatorerna tog bort remmen och prova att varva lite tog stop vid 5500-6500 beroende på om man lirka lite med gasen är den kall kan det gå kanon några minuter men sen går den som ett lass med skit igen börjar få slut på ideer nu känns det som! kom gärna med en massa ideer som jag kan prova börjar bli rätt så villrådig nu kan jag lova!!:bawling::hmmmm::bawling::hmmmm::confused: mvh andreas villrådig:hmmmm2:
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
48
Örebro
Har du tittat på Reedventilerna? jag har haft problem på en Wildcat med förgasare! Reedventilerna på ena cylindern hade spruckit och det fattades lite av reedbladen o skotern gick surt på lågavarv och som din så varvade den ej upp på höga varv. Kanske inte är felet på din men det är ju ganska enkelt o kolla så kanske den slipper stupet.




här ska ni få något att bita i!! har en zr 500 98a har lindat om statorn har bytt tändspole har provat med en annan cdi box har mätt upp tändlägesgivaren den var okej har kollat upp jordarna på motorn ,men den går som ett lass skit!! vägrar o varva ur testa om det var någe med variatorerna tog bort remmen och prova att varva lite tog stop vid 5500-6500 beroende på om man lirka lite med gasen är den kall kan det gå kanon några minuter men sen går den som ett lass med skit igen börjar få slut på ideer nu känns det som! kom gärna med en massa ideer som jag kan prova börjar bli rätt så villrådig nu kan jag lova!!:bawling::hmmmm::bawling::hmmmm::confused: mvh andreas villrådig:hmmmm2:
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
var av med förgasarna för ett tag sedan när jag byte insug dom såg bra ut då men man vet ju aldrig:hmmmm2: jag tror att alla kontakter är urkopplade utom döden vid nyckeln och den kan man väll inte koppla ur eller??? jag tror att det börjar luta åt statorn igen jag!! har lindat om lågfatsspolen tror att det kan vara högfartsspolen som håller på o h*****s men tänkte att man kunde få lite tips innan man river bort den igen:beer:
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
:bawling:
var ur med statorn igen och iväg till stormlyktan och mätte upp den igen allt var bra men så börja vi rukla lite me spolarna medans vi mätte o vips så blev det fel värden på högvarvsspolen!! den är omlindad nu så vi får se imorrn om den går som den ska:argh: det är bara att hoppas:beer:
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
var ur med statorn igen och iväg till stormlyktan och mätte upp den igen allt var bra men så börja vi rukla lite me spolarna medans vi mätte o vips så blev det fel värden på högvarvsspolen!! den är omlindad nu så vi får se imorrn om den går som den ska:argh: det är bara att hoppas:beer:
hoppas det funkar för dig:rock: låter inte kul det dära :mad:
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
nu går den:rock: det var högfartsspolen som det blev kortis i när man vickla och dra lite i kablarna spolen satt lite lös är ju bara att hoppas att den fortsätter att gå! köpte även special stift ngk iridium ska tydligen vara väldigt bra för lindningarna tar mycket mindre ström med dom stiften så mycke mindre slitage på spolarna:ciao: ride on:rock::rock:
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Grattis!

Jag som tänkte föreslå ett stup här i boden, så när du kört ner den så kunde jag "låna" den av dig :rolleyes:

Finders keepers :laugh::laugh: