ZR SnoPro 800 -02

_Jolle

Aktiv medlem
14 sept 2004
96
0
6
37
Skelleftehamn
www.teamfurious.se
Jag som är FD/nuvarande Arctic Cat hatare snubblade över en ZR 800 och vill veta lite info om dom då jag ska köpa skoter i helgen och alla ravar inom ett körbart avstånd är borta så verkar denna bli min blivande skoter.
Så hur är denna skoter? AC's EFi bör väll vara ganska skottsäker då dom har kört med den alla dessa år eller har jag fel?
Dåliga kjedjehus har jag HÖRT att Arctic har, ni som kör arctic kan väll svara ärligt och inte säga att det bara är ac hatare som säger det, för alla märken har svagheter.
Dämparna är ju mjuka det är ungefär det ända jag vet.

Så ös in med information medans jag håller tummarna på att en rave 800a dyker upp :)
 

TIMJ

Välkänd medlem
23 nov 2004
160
0
6
Norrbotten
Tja...Det finns en rave 800 01a till salu i Kalix, annonsen finns på blocket den var inlaggd idag..Om du inte vill halka in på arctic :confused: .
 

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
BEFI lösningen är mycket bra. Den håller. Det skall du inte behöva oroa dig för. Jag har kompisar som till och med har sänkt sina ZR 800 ett otal gånger utan BEFI problem.
Nackdelen med BEFI är ju om du skall modda motorn med pipor eller liknande då du inte kan ställa bränsle/luftflödet.

Vad gäller kedjehuset så har inte Arctic inga speciella probelm med dessa. Jag har till och med kört av drivaxeln utan att kedjehuset gick sönder.

Det som man dock skall hålla koll på är drivaxel lagret på vänster sida. Det har en viss förmäga att behöva bytas med 150-200 mils intervall.

Dämparna är ju renoveringsbara så det är bara att chimsa om detta så får du tuffare dämpning.
 

Attack20

Medlem
3 nov 2004
42
0
1
Storbacktjärn
Ett tillägg angående BEFI.
Det finns prylar på eftermarknaden idag som gör det möjligt att både sänka och öka bränslet. Se t.ex D&D´s site.


Mattias Jonsson skrev:
BEFI lösningen är mycket bra. Den håller. Det skall du inte behöva oroa dig för. Jag har kompisar som till och med har sänkt sina ZR 800 ett otal gånger utan BEFI problem.
Nackdelen med BEFI är ju om du skall modda motorn med pipor eller liknande då du inte kan ställa bränsle/luftflödet.

Vad gäller kedjehuset så har inte Arctic inga speciella probelm med dessa. Jag har till och med kört av drivaxeln utan att kedjehuset gick sönder.

Det som man dock skall hålla koll på är drivaxel lagret på vänster sida. Det har en viss förmäga att behöva bytas med 150-200 mils intervall.

Dämparna är ju renoveringsbara så det är bara att chimsa om detta så får du tuffare dämpning.
 

_Jolle

Aktiv medlem
14 sept 2004
96
0
6
37
Skelleftehamn
www.teamfurious.se
Attack20 skrev:
Ett tillägg angående BEFI.
Det finns prylar på eftermarknaden idag som gör det möjligt att både sänka och öka bränslet. Se t.ex D&D´s site.
Mappningsbart chip eller?
Om jag nu motförmodan skulle köpa denna nu när jag har hittat en rave så tror jag inte att några pipor åker på ändå.
 

Attack20

Medlem
3 nov 2004
42
0
1
Storbacktjärn
Inga chip överhuvudtaget.

Det finns två alternativ.
-Justera bränsleboxar du kopplar ihop med befintliga ECU´n
-Justerbar bränsletrycksregulator för att öka bränsle samt en annan anordning för att minska, mer info om dessa produkter hittar du på tex www.ddracing.com

Peter på PF racing säljer justerbara bränsleboxar från Bikeman, www.pfracing.se

/ Janne
 

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
Finns det mod boxar som faktiskt kan levereras? Vi har hittat en massa i reklam och på hemsidor men vi har inte hittat en enda leverantör som när man vill beställa faktiskt kan leverera. "Inte ritkigt färdigutvecklad" har svaret varit.
Vem tillverkar boxen som PF säljer?
 

Attack20

Medlem
3 nov 2004
42
0
1
Storbacktjärn
TFI-Techlusion. Nu mer heter företaget Dobeckperformance. Boxarna kommer att gå beställa direkt via deras site samt via Western Power Sport.
Peter tar hem boxarna via Bikeman Performance.




Mattias Jonsson skrev:
Finns det mod boxar som faktiskt kan levereras? Vi har hittat en massa i reklam och på hemsidor men vi har inte hittat en enda leverantör som när man vill beställa faktiskt kan leverera. "Inte ritkigt färdigutvecklad" har svaret varit.
Vem tillverkar boxen som PF säljer?