Zr 700 -99

Karpov

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Sundsvall
Funderar på att köpa ovanstående och vill höra era reflektioner på den skotern och om det är något speciellt man bör vara uppmärksam på.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Ja vars....

En kompis har en. Går skapligt för en så pass "gammal" 700:a. Han har bänkat den till 105hk men kurvan var väldigt jämn och fin, mkt hk långt ner i registret. Bra acc pga hissar skidorna på sedvanligt Arcticvis från dessa årgångar. Hans exemplar drar dock mycket sås, svårt att komma under 3½ liter milen, åsså bara 35 liters tank => DÅLIG räckvidd vid våra årliga långsafaris! Den går förvånansvärt bra i lössnö för en kortbandare pga 32-kams matta och ganska flack attackvinkel plus en rejäl viktförskjutning så den hissar upp skidorna.

Ha´de / Matti
 

Marcus/Mach1

Medlem
7 okt 2004
12
0
1
Gävle
Zr700

Har själv varit ärad med att ha haft en sådan maskin i min ägo förra säsongen.
Kan inte säga mer än att jag tyckte det var en mycket trevlig snabb och bra maskin.
Som sagt rätt döds förtjust i bränsle bara.
 

Olov Johansson

Välkänd medlem
31 dec 1999
158
0
6
40
Umeå
www.ninelives.se
Kan personligen inte alls rekomendera ZR 700-99:an men det är bara min reflektion över två maskiner jag provat.
Du kan nog få en ZR 600-00 EFI som går minst lika bra.
ZR 700-99 är rätt så svampig i fjädringen samt att boggien ibland kan få för sig att ge otäcka kickbacks då du ska i luften med den.
Motorn är inte en monsterrova i effekt samt drar rätt mycket bensin, provkör en 600 från 2000, den får du npg för samma pengar ungefär men går mycket bättre, körde själv lika fort med ZR600:an som med en Edge XC800 vid test.
 

wekungen

Medlem
8 feb 2010
10
0
1
ljusdal
hej jag har en zr700 99a är de någon som kan hjälpa meg med ett bekymmer?? den drar ungefär 5litter milen någon som vet hur man kan få ner dom i förbrukning?? tack på förhand
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Dom verkar tycka om soppa iallafall. Hade en -00as 700 som inte ville under 3 liter milen. Körde som längst 13mil på 45 liter dvs. ca 3.5 liter per mil vid enbart ledkörning. Hade dock ganska aggressivt variatorkit på den så de gick ju som inte att smyga runt direkt heller.

Tror den maskinen är ute till salu igen dessutom.

Se över bestyckningen kan väl vara ett tips finns nog massor om du söker runt lite på forumet för du lär inte vara den första som tycker dom tar för mycket soppa.
 
Last edited:

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Har själv en ZR700 och tycker inte att den tar så fruktansvärt med sås, lite mer än min -09 M8 men inte mkt, Och då är ZRn drevad ner 4kugg + V-kitt, annan topp och lite annat små godis.

Om allting fungerar som det ska från motor till matta då kommer den inte att ta så hädiskt med sås, men om de är det minsta problem oavsett om det är remspänningen så kommer den att dricka soppa så de står härliga till.


Btw, Har ställt upp zr vs m8 och det är inte långt mellan dom i slutet av banan, Zrn är snäppet snabbare i starten + att den gör tailwalk :)
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Tog mig som längst 9 mil med min innan jag nästan hade helt tomt så bensin kan dom ta :p Iofs var min inte perfekt bestyckad men det är ju ett bevis på att dom är törstiga iallafall :)