Zr 700 -99 problem

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Hallå allihopa!

Det är så att min Zr liksom tänder av sig själv när jag stängt av den på nyckeln,
jag måste oftast döda den med chocken om jag kört ett tag, jag har bytt tändstift men det blev ingen skillnad.

Någon som har nån ide om vad det kan vara? är inte så hajj på att skruva i motorer själv :sad2:

Tack i förhand, Anders.
 

proskoter

Välkänd medlem
25 jan 2011
118
0
6
Du har troligtvis glapp i tändningslåset. Går den som vanligt eller kan den poffa och gå dåligt efter att provat döda skotern?
 

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
okey, ja den går hur bra som heldst annars, startar alltid, men kan ha svårt för att gå ner i varv ibland när man kört ett tag, då stannar den oftast på 3000 varv tills jag blir less på att vänta och stänger av den.

har lagt upp en liten film snutt på youtube där man kan lyssna. i det här filmklippet går den ner i varv som den ska.
[video=youtube;CsqqM2WV788]http://www.youtube.com/watch?v=CsqqM2WV788[/video]
 

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
tack för ideerna,, ska se om jag har tid att kolla på det till helgen, annars försöker jag sälja den till nån som gillar att skruva lite ^^

om det är nån som har nån annan ide, eller kan säga exakt vad man ska kolla efter så är det bara skriva, alltid tacksam för svar :)
 

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
har kollat lite på tändningslåset, hela låset satt lite löst så skruvade fast det, men det blev ingen skillnad.
såg inget annat som såg dåligt ut, men man kanske måste byta ut hela låset isåfall.
och har inte hittat nåt ställe där han drar tjuvluft, rätt fina grejjer i han så vet inte riktigt vart jag ska kolla heller :p
nån som har nåt annat förslag? ^^
 

bratte

Medlem
4 mar 2011
34
0
1
Köp startgas och spruta runt insugsgummin och packboxar (medans skotern är igång såklart) och se om varvtalet reagerar på det...
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Testa att kortsluta dödarkretsen direkt, det låte som att det är nått som är glappt.
Jag har för mig att -99 har ett tändsystem som ska vara öppet för att det ska gå, till sillnad fårn tidigre versioner som ska ha slutet för att få gnista