zr 600 efi? eller zrt600

500slp

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Vilken går bäst vill helst ha efi då jag har haft det förut? vilka modeller av zr 600 efi var det som krånglade? 98 eller 99.

 

skoteridioten

Välkänd medlem
1 jan 2000
224
0
16
Jag skulle välja

Zr 600:an.. har aldrig kört artic men tycker att det vore ett mkt bättre alternativ än till zrt:n
Zr:n borde ju vara mkt roligare efter led iaf......
 

Peckson

Välkänd medlem
1 jan 2000
132
0
6
www.pfracing.se
"zr 600 efi? eller zrt600"

De beror ju på vad du gillar...Vill du ha bra fjädring men accepterar lite vinglighet på led då och lite mindre köra med tar du en Zr600.Men om du vill ha en jädrans snabb 600 som ligger som ett strykjärn på leden och accepterar lite sämre fjädring ta Zrt600...Dom går väldigt bra med rätt inställningar var hel nöjd med Zrt..
 

Peckson

Välkänd medlem
1 jan 2000
132
0
6
www.pfracing.se
"zrt=strykjärn.........."

Zrt är ju förvånans värt kursstabil och är ju inte alls lika vinglig som Zr:en.....Men då menar ja ju inte att man kör på ett potatisland utan på en hyvsad bra led....
 

skoteridioten

Välkänd medlem
1 jan 2000
224
0
16
Tänkte väl det......

Jag har nog aldrig förstått mig på zrt:n........ja menar, den är ju den endå i sin klass, ingen annan utav konkurenterna har ju en motsvarande skoter.... Dem som har en trippel (kanske inte Yamaha då..) använder ju den i sina högfartsmonster, men arctic har ju satt den i ett crosscountry chassie.... Fast endå inte, den är liksom mittemellan! Du förstår nog hur jag menar....
 

Henko

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
-98

-98'orna har gjort sig kända för att bränna upp statorn, kolla bara så den är bytt så har du en rolig maskin.
Ps.kosta på den ett chipp, jag lovar att det är värt det.Ds
 

Peckson

Välkänd medlem
1 jan 2000
132
0
6
www.pfracing.se
De är sant

De är en lite mitt i mellan maskin.....och förvånads värt lätt för att vara en gammal trippel 96;an väger tex inte mer än 222kg tom.Montera ett piper och annan slutljudämpare så är ytterligare 20pannor bort och då har man ca 130hk..blir roligt se hur de funkar polaren har montera ditt det men vi har inte testa maskinen ännu...