Zr 600 efi -00, tips..!?

wrenman

Aktiv medlem
5 dec 2006
52
0
1
Umeå
hej, tänkte nu till påsk då man ska ta fram skotran, äre ju så att dämparna i boggien skänns lite som dom laggt av :/ Den sjunk som ihop efter att man lyft upp den i lyftbågen.. Om det blir till o ta nå hopp på lovet så vill jag ju inte att boggien ska rasa saman direkt så äre nå man kan göra med den för den ska bli hårdare och bättre retur? Eller måste man ta lös hela skiten o renovera?

mvh /wrenman!1
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Är dämparen slut så är det nog bara renovering som kan hjälpa, men faller skotern ihop när den bar står still så är det väl fjädrarna som är slut kanske.
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
är sådär på min polares zr500 -01 men de är bara då den stått över natten, när man kört lite så fjädrar dämparn tillbaka som den ska, kanske så på din också?
 

wrenman

Aktiv medlem
5 dec 2006
52
0
1
Umeå
okey, men jag tror den blev så där dålig då jag råka mata över ett stordike..och sen var vi 2 pers på skotern åå:/ nån som vet vad som hänt gissning?
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
kolla även att dämparns kolv inte är krokig så den inte läker ut gas och tappar sin dämpningseffekt eller se om du hittar en annan dämpare med sjusterbar fjäder så kan du ställa hårdheten på dämparn i boggien blir en helt ny maskin
 

wrenman

Aktiv medlem
5 dec 2006
52
0
1
Umeå
det är också så att fjäderspännaren har blivit avrundad så den går inte att ändra hård heten eller vare är...
men tack för svaren iaf :D