ZR 600 -98

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Funderar på att köpa en ZR 600 -98...
Vad kan ni säga om dem?
Hur går dom utanför leden t.ex?
Är det bra kvalitet, och ska man sattsa på EFI eller?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Ja funderade också på en sådan i fjol.
Men sen var det nån som sa att primärspolen i tändsystemet brukade gå sönder å en ny kostade över 8000:-. Men det finns dom som lindat om denna billigare. Sen de där med EFI.. Justera insprutningen går via chip. Men efter som ja gillar att hålla koll å mecka lite själv så ville jag ha förgasare ifall man skulle trimma lite å så. Å sen för att kunna bestycka ner maskinen lite.

Så det slutade med att ja köpte en ZL 600-99 istället. Men ja skulle vilja ha ZR'ens boggi trots att det sitter en Öhlinare i nu.
 

Jonte

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Kan avråda ifrån ZRen. En bekant hade en -98EFI tidigare och den käkade remmar, gick orent och allmänt svagt. Haveri på en kolv kom när mätaren stod på 450 mil. Köp nåt annat, typ Yama om du bara ska köra och inte gillar att skruva...
Det var min åsikt, skaffa dig du en egen, men se till att det inte blir för dyrt!
 

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
[Uppdaterat: Senast editerat den 22-Oct-03 kl 05:38 PM (CET)]hmm, nog kan jag mecka nog alltid, bara det inte blir alltför mkt elektriska delar, såna grejjer är inge roliga.
Kan ni rekomendera någon annan sportskoter, som ligger på 25-30 000...
Yamaha Vmax är ju ganska billig, men jag har fått för mig att den är extremt tung och att den är värdelös utanför leden... stämmer det?
Yamaha är ju känd för att ha bra kvalitet, på motorn, men boggien är inte alltför bra heller va? :|
Och en ZL -99 är väl dyrare än en ZR, eller är jag ute och cyklar ?
 

illern

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Luleå
efin funkar alltid.. aldrig krongel med den och remmar borde den inte käka eftersom jag har en -00 och kört 200 mil utan att byta en rem än men de kan ju skilja sig mellan årsmodellerna.
ZR är den dyrare eftersom det är racing modellen, den har bla kraftigare chassi.