ZR-580 EFI ( 1997 ) Går inte bra.. ?

noppa78

Medlem
5 jan 2005
36
0
1
Kramfors
Jag har en ZR 580 efi -97 och de e nå skit me tändningen! den varvar bara upp till 4500 varv sen tappar den gnistan. Den är hur lätt startad som helst och går fint på tomgången.Den låter fullt frisk till 4500 sen hoppar varven mellan 4000-5000. nån som har nån ide förutom cdi boxen?!? skulle va kul å kunna gasa nu när de kommit snö!
 
Last edited:

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Kan vara så enkelt som att det är dålig kontakt nånstans i högspänningssystemet, tändkablar, tändhattar och sånt.

en kompis drog lös tändhatten på crossen (som stöldskydd) men lät den ligga nära stiftet. när han skulle i väg så glömde han bort det och startade den, det gick bra tills han kom upp i lite högre varv, det blev som en varv stopp på halvgas.
 

Ämel

Välkänd medlem
3 feb 2005
108
0
6
Umeå/Solberg
min 440 var så. jag spruta elektronik spray överallt specielt vid tändning låset. Fila gärna dom kontakerna lite så du får bättre kontakt. Testa andra tändkablarna också. Då funka i allafall min. Kan ju testa iaf
 

noppa78

Medlem
5 jan 2005
36
0
1
Kramfors
Nu har jag bytt tändspole och lindat om statorn utan resultat.... imorrn ska jag kolla hur den funkar utan givare...Är det nån som har nå bra förslag???? kul skoter om dom funkar :0(