zr 580 -95

Klart det är! Fjädringen är lite klen fram, den fick gärna vara lite längre i slaglängd, 16 cm är inte mycket att hänga i granen om du ska ge dig ut och göra Sledneckshopp.. Vid led kan det vara stötig om leden är stötig så det är inget att oroa sig för, är leden slät däremot har du en så gott som dragracing bana framför dig, det går nästan att köra hur ##### fort som helst, den är så låg och suger ner sig i backen verkligen och det går att trycka på som fan! Tung, sådär, inte mer än andra. Jag tycker personligen att min är lättare än många kompisars likasinnade, t ex XLT m fl. Registreringsbevis säger 66kW = cirkus 90 hästar, men det upplevs som mera, åtminstone på min.

MVH. Kalle
 

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Jag hade en 580 -95:a som första skoter och jag tror inte jag kan tänka mig mer lagom maskin en den. Om man får tag i en som är hyffsat fräch och har ork att ställa in dämparna i boggien så blir det en kalas maskin. som "Kalle_zr" nämner så är framdämparna lite matta samt dålig slaglängd, men inget man tänker på om man inte ska göra några dunder hopp. Sedan är dom lättskruvade och håller överlag bra. Tung tycker jag inte att dom är, inte om man betänker vad andra märken har att erbjuda från -95. Den jag hade var lite speciell i djupsnö men efter en helg med justeringar blev den bra.

Mycket skoter för pengen är min åsikt!