Zbroz 36" framvagn till Pro Rmk?

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Om man räknar på priset som Zbroz själva säljer dom för så blir det inte billigare att beställa från utlandet om man åker på tull och moms. Då föll hela poängen. Typiskt.

Fler ställen?

BTW Tack för tipset. :)
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Eller så köper ni den svensktillverkade varianten, minns inte vad personen i fråga heter men jag är nöjd med min 36a. 5000kr blev det.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
betalade ca 5 papp för min zbroz 36" framvagn, olackad, hos min åf. det kan ju inte bli så mycket billigare att beställa från utlandet? med tanke på tull o moms, eller har jag fel?
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Blev lite billigare att köra alternative impact för mig. Där finns möjlighet att köra med krängningshämmarna vilket jag tycker känns bra med 36" o orginaldämpare. Har bara testat under påsken men känslan var riktigt bra. Grymt mycket lättare att hantera på skrå samt skapligt stabilitet tack vare hämmarna, tror jag.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Du läste fel. "Alternative impact". Googla så hittar du. Lite okänt men ganska populär om man läser på snowest. Några "kändisar" kör med den. Jag och Krister Brant.
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Ahh där ser man. Läste inte fel, skrev bara fel. Var dock för lat för att Googla. :) Det kan juh vara ett alternativ med. Titan prylarna såg juh tuff ut.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Alt impact har kanon bra prylar, kör själv med den framvagnen men har även Zbros, ingen större skillnad!
Det som skiljer är vilken typ av modifiering man föredrar att göra för att a-armarna skall passa!

Zbros-man måste skära bort lite mtrl från styrspindlarna
Alt impact-Måste kapa original styr stagen samt de övre P-ända

priset är i princip lika!
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Å fyfan, blir det ny maskin nästa år så blire titanframvagn. Verkade inte va så dyr. var ni tvugna att dra upp alternative impact?? började få frossa och ha-begär.. :)