Youtube problem

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
tjenare, har lite problem med youtube.
dom tar bort ljudet från mina videoklipp gång på gång när jag laddar upp dem, fast än att jag inte har mer ljud än vad mina maskiner och röster gör, det vill säga ingen musik.

-varför gör dom det?
jag får meddelande från UMG och WMG att video innehållet tillhör dom, och att jag inte har rätt att lägga upp det på youtube och kalla det för mitt material?

vad kan jag göra för att dom där parrasiterna ska låta mina filmer vara ifred?
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
ska testa det då, tack så mycket jockegubben! :)
-trodde att det inte gick göra det först, sökt och sökt vars jag ska ta i kontakt med dem...

vad jag förstått vad youtube menar är tydligen att jag inte äger videoklippet, utan tillhör UMG, och jag har ingen rätt att ladda upp filmen på youtube.
vem äger filmen? -mina maskiner (eventuellt andras dock med deras godkännande), filmat med min mobiltelefon, min röst (eventuellt andras dock med deras godkännande), redigerat på min dator och laddats upp med min dator. så vitt jag ser det är det mina filmer... inte något amerikanskt bolag.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
det står säkert i manualen till telefonen att allt du filmar och gör med telefonen tillhör UMG :becky:

Nä men så länge man inte har någon musik i klippen så ska det inte vara något problem, mycket märkligt.