yamaha??

mrsxviper

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
sundsvall Sverige
Jag har haft polaris,ski-doo i mina ägor

och måste säga att du pratar mycket skit,
bara för attt du inte gillar yamaha,så behöver inte jag göra samma sak!! eller?


//Mrsxviper
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Läste på totallyamaha att flera kört över 2000 mil med SRXar utan att byta ens kolvringar. Alla kanske inte är lika bra men bra kvalitet är det i alla fall. Min har då funkat klanderfritt utom att jag bytt en packning vid vattenpumpen. Och "FIXAT" lite med variator å pipor å sånt=)
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Men sluta tjafsa om det där nu. Frågan var ju om yamaha var dåliga eller inte, det kan vi väl konstatera att de inte är, därmed är frågan besvarad.
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Mycket fin och rapp måste den vara. Skulle kunna tänka mig att ha en sån. Men jag har ju en pipad SX så jag klarar mig ett tag till=) Synd bara att alla nya e så sjukt dyra.
 

mrsxviper

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
sundsvall Sverige
ägde en srx700 -98 före min nya viper
och måste säga att jag blev missnöjd
med den på övre registret men har nu köpt
pipor och heelclicker+ att jag drevade ner& byte matta till 38mm "varitatorn har en tävlings skruvare fixxat

en helt ny maskin
matar på som faan
 

LynxRave6701

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
Mosjøen Norge
Selv om sx700r "bare" har +-105 hk, så er det likevel en veldig rask og lettmanøvrert scooter. Yamaha har den beste balansen i maskinene sine sammenlignet med alle andre merker (hvis du ser bort fra -03 og nyere såklart..). Broren min har en 700 sx -97 og den er så utrolig mye bedre avbalansert i hopp o.l. enn de fleste andre scootere jeg har kjørt (mxz, rave, rmk)
 

yamaha_kille

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
pajala sverige
yamaha kanske inte går så hårt orginal men motorn håller konstigt mycket. om du köper en polaris som går hårt som faneller nåt annat märke så kan jag garatera att den skär efter ett tag om du kör hård körning med den. LÄNGE LEVE YAMAHA