Yamaha

A

Alle

Okej, funderar på en Srx 600 -99, dåliga saker på den? något som alltid går sönder?
och jag vet att den r låg och så en det går att fixa :)
och snälla inge "yamma suger" "srx suger"
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
srx 600:an har ju inte så bra dämpare och passar därför inte så bra på svenska leder d.v.s gropiga å jävliga
(inte alltid men ofta) den är heller inte nå bra i djupsnö fast efter isen och slätstrukna leder visar den stor klass. att de har något som går sönder har jag svårt att tro eftersom det är yamaha.
 
A

Alle

Men som sagt så går et att köpa andra fjädrar mm, så den inte går så dåligt i snön osv. sen så stoppar man ju på en 32:as matta och lite sånt.
är mest orolig över att saker ska krascha för då blir det dyrt :(
 
S

Srx 600

srx 600 är en bra skoter för det ändamål den är gjord för, dvs att rasta den på sjön eller på väl preparerade leder, vilket som inte är så lätt att hitta i detta avlånga land, ska man studsa efter gropiga leder ska man titta efter något annat, men med tanke på den låga fjädringsvägen så jobbar boggin på bra. srx är en bra skoter, det enda dåliga skulle vara att den är så låg, men det visste du ju redan.

Yamaha kan va bra=)
 

Kroken

Medlem
1 jan 2000
32
0
6
Gellivare Sverige
Hur ofta är man på asfalt och kör förrutom när man kör över vägen förståss fast du kanske kör på vägen jämt man vet ju aldrig, vissa är ju lite udda.
 

erixon1

Prospect sledder
1 jan 2000
1
0
0
Har själv varit ägare av en srx 600-99 i två år och måste säga att jag var mkt nöjd med den. Grym motor.. gasresponsen i den motorn var helt makalös. den är ju som du säger låg och har därigenom inte så mkt fjädring att jobba med men måste ändå säga att den funkade bra efter led. har svårt att tro att något ska gå sönder bara sådär.. det är en trevlig skoter och jag önskar dig lycka till...
 
A

Alle

Tack, vi får se hur det blir..
Som sagt det är ju bara att höja den har hört om massor av olika saker som man kan göra.
Och det är inte så mycket lössnö här där jag bor så det blir ingen fara. En kompis har en sån och han har bara fastnat 6 ggr i år :)

 

vendela

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Det är en utmärkt skoter allt annat är snack.
Lite dålig på gropiga leder men det kompenseras av allt annat bra.
Har åkt både SRX 600 och 700
och nu en MM 700
Japsarna har bäst kvalite så är det.
Jag föredrar 700an pga bätre ork
frammför allt när det är ospårat.

Och inte åt den några stift heller vid spårning ,som vissa icke Srx åkare påstår.
 
Q

Qweert

<< SRX kör fast på asfalt och har en tendens att skära.......
De flesta kör väl fast på asfalt, har du hört talas om styrstål?;P Jaevla pucko!