Yamaha Viking 3-erfarenheter?

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
RE: Yamaha Viking 3

Visst, Polaris gör fina maskiner. Men i den här klassen finns endast Widetraken, och iom. att den är vätskekyld faller den bort som vettig arbetsskoter. Orsaken är att arbetsmaskiner ska klara tunga vedlasskörningar på hårt packade leder utan kylningsproblem!
 

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Sv: Yamaha Viking 3

Jag tänkte köpa en viking 3. Efter provkörning och råd från en kompis så avstod jag. Visst den är grym på att ta sig fram rakt fram där det inte är någon skog. Blir det skogtrångt eller ännu värre skrå körning då är den jättejobbig att köra. För mig blev det en ranger 550. Jag tror inte att många som kör med 50 matta verkligen har behov av en sådan maskin.
 

REDKEN

Välkänd medlem
1 sept 2007
132
0
16
Sv: Yamaha Viking 3

Men herregud... svarar du på en nästan 4 år gammal tråd? :stupid:
 

Mickesrx

Välkänd medlem
18 apr 2006
117
1
16
Övik (Utanför stan i en by)
jag har haft vk 1 1989 och de gånger jag körde fast så fick jag loss den själv, med spade och gräva bort snö under och framför skotern samt att lyfta den åt sidan och lyfta lite i Skidorna så var det inga problem med att få loss den ensam. Likadant med vk 3 1999 men jag måste verkligen säga att fastkörningarna är mycket mindre med vk 3 1999, men en sak som är bra det är direkt när man fastnat är att lägga i backen och backa, det har fungerat flera gånger.
Så jag har aldrig haft några större problem, men det är klart det beror på var man fastnar, fastnar man nere i ett djupt dike med huven riktad mot månen så är det värre :)
 

Micke2

Välkänd medlem
25 sept 2011
131
4
18
Ludvika
Wow. Megabump av "Mickesrx"
På dagen 11år sen någon svarade i denna tråden, som tom startade 2004.

Men det är skillnad på fastkörning och fastkörning. Jag har suttit duktigt tom med min ultralätta Aktiv Karibo. Men ju tyngre skoter, desto jobbigare.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Var glad att du inte kör RS Viking! Den maskinen har en inbyggd dödslängtan som suger ned den i alla blöthål som finns i närheten, och DÅ är det inte skoj 👹