Yamaha Venture 500 XL tvärstannar

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Va å körde farsans Venture 500 och helt plötsligt tvärstannade den och jag kastades över skotern, när jag sedan ska fortsätta köra så äre som att den bara står och varvar, och det va precis som om den hade hängt upp sig på något, och när jag står och gasar och styr på lite så började de lukta bränt gummi.
Jag stod och kollade om remen hade gått av men icket, så jag stod och väntade på bättre tider och jag provade att gasa och då så plötsligt började den röra sig igen.
Jag hinner köra en bit till men då händer exakt samma sak, den dör av och jag flyger nästan över, den här gången kollade jag på tanken men bensin skulle finnas, för annars borde den väl ha böat ihop om man gasade och, det va som om motorn bara slog stopp.

Nån som kan veta vad de är för fel?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
typ 700 kanske, undrade om de kan va nå fel i växlingen eller nånting så de blir så att den står i nå slags friläge?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Nja, med tanke på att det luktar bränt (slir på remen)
Måste det alltså vara högt motstånd efter sekundär variatorn, detta brukar uppstå vid tex fastkörning, eller brända slides...

Vad har du kört på för underlag...?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Nja, med tanke på att det luktar bränt (slir på remen)
Måste det alltså vara högt motstånd efter sekundär variatorn, detta brukar uppstå vid tex fastkörning, eller brända slides...

Vad har du kört på för underlag...?
på snö,för kanske 3 veckor sedan
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
För när ja stod still så började de lukta bränt gummi, så ja öppnade huven åsså hade de sprutat lite gummi från remen, tycker bara att allt va så knepigt.. att de bara slog tvärstopp i motorn åsså går den inte framåt.
 

Slain

Aktiv medlem
19 mar 2008
50
0
1
32
Hammarstrand
Var exakt samma på Polarens Rxl! Då hade ett av dreven gett upp, den bara tvärstannade och orkade inte gåframmåt.
 

Yamaha_tobias

Ny medlem
19 feb 2011
2
0
1
biispgårde/<östersund
Hej

Det har hänt för mig med och då var det mattan som hade åkt ovanför boggin och när det hände så höll jag på att flyga över huven. Det gick till sig när man backade sen var det bara att köra hem lungt, när jag kom hem så såg jag att mattan har gått sönder :bawling: