Yamaha V-max Xtc 98

Pizzaaugust

Välkänd medlem
31 okt 2009
148
0
6
Östersund
Hej! Jag är en 16 åring som nyss upptagit mitt intresse för skotrar och ska väl inhandla en som är relativt billig.

Jag är alltså en nybörjare och skulle egentligen kunna ha roligt på en Arctic cat cheetah från 86 så på så sätt spelar det ingen roll.

Är mer intresserad vad V-maxen är för modell. Det är en 600 jag kollat på, är det något som håller? kända fel? osv. Har förstått det som att Srx:en är en sport,racing maskin typ. Ganska låg för leder osv? Och mountain maxen hör man ju vart den hör hemma.

Så frågan är alltså, V-maxen, gjord för? Funkar var? Bra? dålig?

Har kollat runt i forumet men inte hittat något riktigt om detta, har också googlat så.

Tack på förhand
Mvh
 
D

Draken

600 XTC fanns väl inte i Sverige -98(svart)? Den fanns väl bara -97(blå) har jag för mig.

Jag har ägt en -98 med det chassit,dock en 500.
Det enda jag gjorde under kanske 1200mil var att serva och tanka den.
Inte en enda grej gick sönder och jag kan inte direkt säga att jag körde som en pensionär.
 

Xtc_700

Välkänd medlem
31 jan 2009
160
0
6
Dalarna
xtc'n är gjord för ledkörning. Den är väll ungefär som en sx och sx-r.
Men dämpningen på xtc'n är mer lämplig för mindre gupp jämnfört med dämpningen på en sx-r.

Rätta mig om jag har fel!
 

Pizzaaugust

Välkänd medlem
31 okt 2009
148
0
6
Östersund
600 XTC fanns väl inte i Sverige -98(svart)? Den fanns väl bara -97(blå) har jag för mig.

Jag har ägt en -98 med det chassit,dock en 500.
Det enda jag gjorde under kanske 1200mil var att serva och tanka den.
Inte en enda grej gick sönder och jag kan inte direkt säga att jag körde som en pensionär.
Jag har hittat en 600, svart, -98. Iallafall enligt Yamaha Center i Östersund som har den. http://www.yamahacenter.com/default.asp?id=1574&oid=295261

Tack för tipset Uffe, visste inte att en sådan fanns.
 
D

Draken

Se där,då sviker mitt minne mig. Fast det är klart det är ju ett bra tag sen det var -98. :eek:

Men den dom annonserar ut är enligt regnr en ford sierra,och snyggt stukad framvagn hade den också.
 

Pizzaaugust

Välkänd medlem
31 okt 2009
148
0
6
Östersund
Hahaha seriöst? Shysst Ford isf ;)

Nej men vad tror ni om den där då? är de nå bra. Stog inget om 98an i skoterbanken, så kanske inte fanns så många ? eller något..
Kollade dock på info om 97 och låter väl helt okej antar jag :)
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
ägt en 99 700a.
rätt felfri skoter
yamhas röda toppar är kolv byte ca 2000 mil
drar inte så mycket bränsle
men behövs byte av matta. tex 44. sen höja den och bättre dämpare och styrhöjare. sen helst pipor. då har du en skoter som slaktar och behöver inte mycket service