Yamaha sxr förlängning..

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
tja , har då en sxr 600 01 som jag tänkt förlänga då jag inte kan köpa ny för att jag inte har nå mkt pengar å ingen vill köpa min, så tänkte jag att skulle göra den roligare. göra så den går bättre i djup snön ( sen vart man ju lite sugen när man ser alla andra projekt).. så undrar då vad ni skulle göra för att förlänga den..
har försökt hitta förlängnings satser till den men det har ju inte gått alltför bra då ingen värkar sälja det. å när man hittat så funkar det inte till min skoter.. sen funderar jag om det skulle gå lätt å häva på en rx1 mtn 03 boggie på.. den är väll 365 lr?..
har kört skoter sen jag var liten men inte allt för bra på hur de funkar å så. bara lite mer allment vetande om dem å så.

tack på förhand för all hjälp
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
ok. har maila på en en sån boggie nu. han sa att den var 144. men ska höra med yamaha center å hur mkt det kostar med boggie hjulen,
Bakre axel och axeln till vändhjulen till boggien jag maila på.. så får se om det blir av. ( de får vi hoppas..
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
annars kanske en warrior boggi går bra.. men hur stor skillnad blir det då i djup snön? från 307 till 345
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
tja nu råkar jag ha en till fråga då.. hur mkt måste jag höja skotern för att få plats med en 51mm matta? jag har läst på forumet efter jag letat ett tag att jag får plats med en 44 om jag skaffar 8 kuggs drivhjul men har också läst att man får på en 51 mata när man skaffar 8 kuggs drivhjul. nån som vet vilket som stämmer?
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
ok bra. då får ja ta å se om mattan i ume är kvar :D hehe.. ( ska förlänga den med till 345 då )
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Om det är 345 förlängningen + 51mm mattan du sett på blocket så kolla på mattan ordentligt innan köp. Jag såg den annonsen tidigare och tycker det ser ut som att mattan är av ända ner i "cården" på 2 ställen. Men är den körbar så är det ju ett snuskigt bra pris.
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
ok tack för tipsett. kan dock inte fara å kolla på den då jag bor i lule han blir tvungen å skicka den.. men får ta å be han skicka några mer bilder på den då