yamaha sx viper projekt

lövgren3

Aktiv medlem
6 jan 2014
68
0
6
Ludvika
Tänkte börja förbättra min yamaha sx viper-02! Tänkte först byta men den är jävligt fin så ja kostar på den lite istället tänkte jag! Tänkte lämna in den först och få den ombestyckad och nyservad inför vintern! Sen tänkte ja byta dämpare och köpa styrhöjare! Och sen blir det breda skidor fram, antingen vita ca pro eller mm skidor! Ingen som har ett par begangnade skidor tillsalu? Och sen tänkte ja även tona rutan och bygga en dynhöjare! Ingen som vet hur man bygger en dynhöjare? Även är det någon som vet hur hög styrhöjare man kan ha utan att förlänga gas vajern och broms vajern å all el? Ingen som har trimpipor till en viper tillsalu? Sen kanske om pengarna räcker byta till en 44 eller 38 matta. Men det blir äfter vintern! När vintern kommer vill man ju åka och inte skruva!;)
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Kul!

Kanske ska byta pipan innan du bestyckar om förgasarna?
Sök och skriv i köp/sälj så ska du se att du hittar det du söker.
 

lövgren3

Aktiv medlem
6 jan 2014
68
0
6
Ludvika
Ja! Tänkte göra det! Tack för tipset! Ska testa det! Har försökt letat på blocket men det finns ju inget där!
 

lövgren3

Aktiv medlem
6 jan 2014
68
0
6
Ludvika
Nu har man lagt första bestälningen på grejer! Vart 2 tums styrhöjare, burkrem, Och vita handtagskåpor! Leverans på onsdag! Nu vart man 1300 fattigare!;) blir att beställa vita ca pro xtx okså endera dan!;)
 

lövgren3

Aktiv medlem
6 jan 2014
68
0
6
Ludvika
Vart lita avstannat nu när skotern skärde nu aldeles före vintern men fortsätter väll när jag får tillbaka den!
 

vattenglas

Aktiv medlem
6 dec 2009
61
0
6
Hur långt hade den gått och varför skar den? Brukar ju annars vara ganska bra kvalitet på yammas motorer
 

lövgren3

Aktiv medlem
6 jan 2014
68
0
6
Ludvika
600 mil har den gått men förra ägaren har bytt cylindrar och plockat ihop den fel så den skar! Han bytte nog cylindrar för att det har sutit trimpipor!
 

Empatraz

Välkänd medlem
8 apr 2013
106
0
6
Färila
en yamma trippel ska vara odödlig, dock är väll vipern med pipor farlig om den inte är korrekt bestyckad?

vad blir det för pipor?, sen brukar boss dynor bli jävligt bra på vipers/MM osv ;)