yamaha srx700 tändning

samuel4

Medlem
5 dec 2011
36
0
1
pedersöre
hej jag har ett problem med 700an den går inte över 3000varv på jämn gaas men när man pumppar på gaasen går den som klockan anar att det är fel på tändningen. Ja har rengort förgasarna men endå ingen skillnad Tackar i förväg :)

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
vilket skämt att man absolut inte ska koppla bort t.o.r.s. när den inte funkar. den där lilla sensorn i gasaren är inte så billig. den ligger på 1500-2000 kr om inte mer.

så det är billigare att sätta ett feg snöre.
T.o.r.s funkar så att den dödar skotern om tex gasen fastnar men hur ofta fastnar gasen ?
har ägt 3 st srx och inte haft nå problem med gashäng men t.o.r.s problem har det funnits gott om.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Underskatta inte säkerhetsproblematiken... sök på gamla inlägg, där finns länkar till läskiga olyckor som hänt när något miffo kopplat ur TORS...

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
men förstår inte varför man ska slänga 2000 spänn på en liten sensor i gasarna på en 10-12 år gammal skoter. när det finns billigare alternativ som har funka sedan 60 talet.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
men förstår inte varför man ska slänga 2000 spänn på en liten sensor i gasarna på en 10-12 år gammal skoter. när det finns billigare alternativ som har funka sedan 60 talet.
Frågan är hur Yamaha tänkte...i mina (liksom i alla de andra tillverkarnas) ögon är nödstoppslina bättre. Alla dar i veckan.

Det är enkelt att montera dessutom! Jag kopplade in min till kablarna som går till/från tändningslåset. Så köp en nödstoppslina, kolla i ditt elschema, och montera. :)

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Grejen är att folk tenderar att inte koppla nödstoppslinan. Jag har träffat säkert tusentals skoteråkare genom åren ute på snön, de som haft linan kopplad kan räknas på enda handens fingrar. Linan brukar istället vara fäst i startnyckeln eller på nyare BRP i styret...

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Grejen är att folk tenderar att inte koppla nödstoppslinan. Jag har träffat säkert tusentals skoteråkare genom åren ute på snön, de som haft linan kopplad kan räknas på enda handens fingrar. Linan brukar istället vara fäst i startnyckeln eller på nyare BRP i styret...
Jo det har man ju sett...ungefär lika korkat som folk som inte använder säkerhetsbältet.