yamaha srx 700 bygge mountain

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Här är lite inspirationsbilder till er som tänkt bygga om sin srx, v-max, sx, sxr osv... Projektet är från förra vintern och kastades ihop bara som hastigast.

Setup...

*boggie från 03:a Summit
*51mm hk matta från Summit
*Variatorkitt
*Unifilter
*Styrhooks
*Styrhöjare
*Höjd fram/bak
*Borttagen krängnings stag
*Lättare skidor från ngn nyare Polaris
*Förlängd tunnel
*Bakåtflyttad kylarlimpa
*Nonslip drivhjul
*Speedtech smatterburk

detta är vad jag kommer ihåg för tillfället. Fungerade kanon bra & gick som tusan och överallt:evil:. men den vart ganska framtung så bredare skidor hade nog gjort susen.
 

Attachments

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
först å främst kan jag säga TA INTE BORT krängnings stagen, srx:en blir sladdrig och jävlig. och istället för att lägga en brätcke burki från speedtec, lägg en hauck burk med tre stingers istället!
 

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
först å främst kan jag säga TA INTE BORT krängnings stagen, srx:en blir sladdrig och jävlig. och istället för att lägga en brätcke burki från speedtec, lägg en hauck burk med tre stingers istället!
Ja men nu var ju inte detta bygge en "ledsmiskare" om du läste högst upp i forumet. och en speedtech burk var vad som fanns till godo så det fick bli den. Och SRX har redan väldigt bra pipor original faktiskt. Men visst,gött ljud blir de alltid med hauck och några ponnyn till säkert.