Yamaha SRX 600-99 boggie främre fäste bult av, hjälp!

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Tjena, nu e det såhär att jag håller på och ska plocka ur boggien på skotern och renovera lite. Men höger bult vid fotholken saknas :confused: Bara ett bult hål och sen är axeln typ 2cm ovanför hålet och går inte att "tvinga" ner det heller utan att det låter obehagligt o sådär :p Och skruvar man på den andra bulten på andra sidan eller det är väl samma som går genom hela skiten så snurrar det ju bara där den gått av typ? Ingen aning hur länge det här har varit och har heller inte märkt nåt konstigt :O Gör jag nåt fel? Ska det vara så? tror inte det själv men, hur kan man lösa detta på bästa och smidigaste sätt?

Snöskoter 007.jpgSnöskoter 006.jpg

Den där menar jag.

MVH
 
Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Låter som du har tappat den skruven då och att boggien satt sig snett. Men om du lossar där bak först borde du kunna vrida boggien så du får i en skruv. Dock vill jag minnas att det inte är normal gägning på den tror det är fingängat. Jag brukar använda mutter dragare så brukar det lossna lättare och då den snurrar fort så vrider inte andra sidan med så lätt.

Jag kan dock inte se dina bilder...bara 2st X på min dator
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Okej, fixade det nu tror jag :)
Hmm, men kommer inte åt med mutterdragare där inne vid fotholken. då måste ja isär med buk o hela skiten typ :p Körde med en block nyckel där inne idag :/ då snurra ju axeln. men ska få hjälp imorn kanske av pappa då kan en kanske komma åt med polygrip och andra drar loss med blocknyckeln. Hoppas det går annars får man väl riva lite till :p Den ska ut på försäljning till vintern sen när det e renoverat o så.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Använd en förlängare på mutterdragaren. Du har ett hål i buken för denna skruv. I värsta fall får du ta en annan skruv (den bakre kanske) som du redan fått lös och skruva i på andra sidan och dra åt lite för att få den aktuella skruven att släppa. Lycka till.
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Kan ju tillägga här att med mutterdragare gick det utmärkt :) tack för det tipset :)


---
- Skickat från min iPhone via Tapatalk