Yamaha SRV -89

Fillen

Medlem
19 dec 2008
42
0
1
Jag funderar på att kolla på en SRV troligtvis imorgon och jag undrar hur den är ni som har haft en?

Har sökt i forumet men inte hittat så jättebra svar på mina frågor.

Hur funkar den i lössnö med original matta?
Är den minst lika rapp som andra Yamaha modeller från det året?
Är den väldigt framtung?
Övrig info om den? (elstart?, toppfart?)
Och hur mycket drar den ungefär? uppgift på recensiondelen = 2,1 blandad.

SRVn jag kollar på går på 8 000:- och det finns en Exciter som jag sett för 10 500:-

Då är det alltså en 2500:- skillnad men vilken skulle ni rekommendera? (med prisuppgift inräknat ;)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
SRV 540 är en väldigt rapp skoter för att vara en gammal fläktis, och jag tycker inte dom är speciellt framtung heller.

Ett vanligt fel på srv är glapp i framvagnen/styrningen
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
En stuggranne hade en SRV för en massa år sen.
Han säger att oavsett hur fegt man körde så gick den inte på under 3 liter milen... Sen vann han en El Tigre EXT istället, men han tyckte att den hade dålig komfort så han satt på en SRV-boogie. Så tydligen har den bättre dämpning än El Tigre EXT.
 

Svackan

Aktiv medlem
4 dec 2006
72
0
6
Guldstaden
www.ty4stroke.com
Jag har haft 2st, en -83 och en -89! Dom dom drog alltid ca 2L/mil oavsett hur man körde! Jag har aldrig haft en skoter som går så billigt efter dert.. om den drar 3L så är den graft felbestyckad..
Lite svag motor (60hk?) men är väldigt pigg och rapp på gasen ändå och skotern är väldigt lätt så den räcker långt ändå!
Aldrig upplevt den som framtung och aldrig hört nån annan som sagt det! Köpte sedan en polaris xcr 440 som iaf kändes tyngre..
Värdelös i lös snö med orginal matta men en vettig beg 25mm matta är ju inte dyr!
Min -89 toppade nästan 140 (enligt mätaren) och den andra hade ingen mätare..
Allt som allt så är den skit rolig skoter pga låg vikt och pigg motor, Drar lite bensin och billig försäkring jag betalade 256kr för halvförs för 2 år sedan!
Nackdelar? framvagnen som alltid är glapp i styrningen, dålig fjädring men de har väl alla gammla skotrar?

Jag har aldrig provat en exiter men den är mer modern med större vätskekyld motor och annan framvagn, om dom är i likvärdigt skick så skulle jag satsa på den!
 

Fillen

Medlem
19 dec 2008
42
0
1
Jag har aldrig provat en exiter men den är mer modern med större vätskekyld motor och annan framvagn, om dom är i likvärdigt skick så skulle jag satsa på den!
Jo, fast det är ju det att den kostar mer och jag vill inte ha en skoter jag inte kommer att tycka om(menar då styrkåpan)..

Men ett STORT tack till alla ni som skrivit, Svackan ditt inlägg hjälpte som f*n, tack!