Yamaha sm 340 startproblem

KexK

Aktiv medlem
Har nog en av de sämsta skotrarna som har byggts! En yamaha sm 340. Den verkar inte få någon soppa när man ska starta den, den tänder på startgas. Den gick i vintras så jag tror inte att det är membranen, jag har en primerblåsa på bensinslangen som jag pumpar upp tryck med men den verkar ändå inte få någon bensin då tändstiften är torra... Kan man byta till trottelförgasare? Isf måste man hitta en bensinpump då tanken är under förgasaren? om det är fallet så slänger jag nog upp en bensindunk på huven med en slang till förgasaren.

Tänkte också höra om man kan bygga om den så att den kan klara i alla fall 1dm snö? om man kan sätta nå mellanlägg så att boggin kommer längre ner = skotern blir högre eller liknande?

Obs inget behöver bli snyggt! Bara roligt, köpte skotern av grannen för 1000kr så det är inte så mycket pengar det talas om :amuse:
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har du tagit loss inkommande soppa slang till förgasaren å kollat så att det sprutar ut bensin när du primar? Isåfall vet man att man har soppa fram till förgasaren åtmistonde